Okul öncesi eğitiminden sorumlu müdürlerin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumu üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi, öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırmaya, Muğla ili Bodrum ilçesindeki 44 anaokulunda görevli 141 öğretmen katılmıştır. Veriler, Çok Faktörlü Liderlik Anketi ve Minnesota İş Doyumu Anketi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi aşamasında, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik stili ile içsel doyum arasında orta, dışsal iş doyum arasında ise orta ve yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna karşın, serbestlik tanıyan liderlik stili ile içsel iş doyum arasında düşük düzeyde negatif ve dışsal iş doyumu arasında ise düşük düzeyde negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is, to examine the relationship between school principals' leadership styles and teachers' job satisfaction according to the teachers' opinions. The participants of this study were 141 teachers from 44 preschools in Bodrum district of Muğla province. The data were collected with Multifactor Leadership Questionnaire and Minnesota Job Satisfaction Survey. At the phase of data analysis, Pearson Product Moment Correlation was used. The study revealed that there was moderate positive correlation between internal satisfaction and transformational and transactional leadership. The study also indicated that there was moderate and high positive correlation between external satisfaction and transformational and transactional leadership. Whereas, there was a low negative correlation between laissez-faire leadership style and internal satisfaction and a low negative correlation between laissez-faire leadership and external satisfaction.
Collections