Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorBenibol, Hande
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:44Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664030
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi, öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırmaya, Muğla ili Bodrum ilçesindeki 44 anaokulunda görevli 141 öğretmen katılmıştır. Veriler, Çok Faktörlü Liderlik Anketi ve Minnesota İş Doyumu Anketi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi aşamasında, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik stili ile içsel doyum arasında orta, dışsal iş doyum arasında ise orta ve yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna karşın, serbestlik tanıyan liderlik stili ile içsel iş doyum arasında düşük düzeyde negatif ve dışsal iş doyumu arasında ise düşük düzeyde negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is, to examine the relationship between school principals' leadership styles and teachers' job satisfaction according to the teachers' opinions. The participants of this study were 141 teachers from 44 preschools in Bodrum district of Muğla province. The data were collected with Multifactor Leadership Questionnaire and Minnesota Job Satisfaction Survey. At the phase of data analysis, Pearson Product Moment Correlation was used. The study revealed that there was moderate positive correlation between internal satisfaction and transformational and transactional leadership. The study also indicated that there was moderate and high positive correlation between external satisfaction and transformational and transactional leadership. Whereas, there was a low negative correlation between laissez-faire leadership style and internal satisfaction and a low negative correlation between laissez-faire leadership and external satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkul öncesi eğitiminden sorumlu müdürlerin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumu üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of leadership styles of the preschool principals on teachers' job satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10091793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399733
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess