Antropontolojik açıdan eğitim kavramı ve eğitimde etik sorunsalı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin bütününde, eğitimin tamamının etik bir etkinlik olabilmesi için, eğitime insan felsefesi açısından bakmanın yararlı olacağı ileri sürülmektedir. Üç bölüm olarak hazırlanan bu tezin birinci bölümünde, eskiçağ, ortaçağ, yeniçağ ve 20. yüzyıldaki eğitim anlayışları, filozofların eğitim üzerine görüşleri irdelenmiştir. İkinci bölümde antropontoloji açısından eğitim ele alınmıştır. `Dil ve kültür varlığı olarak insan`, `söz edimleri kuramları`, `eğiten ve eğitilen varlık olarak insan` konuları incelenmiştir. Son bölümde de `etik açıdan eğitim` , `eğitim-sorumluluk-etik` ve `eğitim-özgürlük` bağlamı irdelenmiştir. Sonuçta, etik nitelikli bir eğitim konusunda eğiten ve eğitilen insan `düşünme` ve `dil`den ayrı düşünülemeyeceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar sözcükler: Antropontoloji, dil, eğitim, etik, özgürlük, sorumluluk In the whole of this thesis, it is proposed that it's useful to look at education in terms philosophical anthropology for the entire education to be an ethical activity.In the first part of this thesis prepared in three parts, ancient, medieval, early modern and 20th century understandings of education, the philosophers' views on education are examined. In the second part, education is discussed in terms of anthropontology. `Human as the being of language and culture`, `speech acts theories`, `human being who educates and is educable` subjects are analyzed. In the final part, `ethical education`, `education - responsibility – ethics` and `education- freedom` context is examined.As a result, it is tried to put forward that human being who educates and is educable cannot be considered separate from `thinking` and `language`.Keywords: Anthropontology, language, education, ethics, freedom, responsibility
Collections