Show simple item record

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorCenan, Şehriban
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663864
dc.description.abstractBu tezin bütününde, eğitimin tamamının etik bir etkinlik olabilmesi için, eğitime insan felsefesi açısından bakmanın yararlı olacağı ileri sürülmektedir. Üç bölüm olarak hazırlanan bu tezin birinci bölümünde, eskiçağ, ortaçağ, yeniçağ ve 20. yüzyıldaki eğitim anlayışları, filozofların eğitim üzerine görüşleri irdelenmiştir. İkinci bölümde antropontoloji açısından eğitim ele alınmıştır. `Dil ve kültür varlığı olarak insan`, `söz edimleri kuramları`, `eğiten ve eğitilen varlık olarak insan` konuları incelenmiştir. Son bölümde de `etik açıdan eğitim` , `eğitim-sorumluluk-etik` ve `eğitim-özgürlük` bağlamı irdelenmiştir. Sonuçta, etik nitelikli bir eğitim konusunda eğiten ve eğitilen insan `düşünme` ve `dil`den ayrı düşünülemeyeceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar sözcükler: Antropontoloji, dil, eğitim, etik, özgürlük, sorumluluk
dc.description.abstractIn the whole of this thesis, it is proposed that it's useful to look at education in terms philosophical anthropology for the entire education to be an ethical activity.In the first part of this thesis prepared in three parts, ancient, medieval, early modern and 20th century understandings of education, the philosophers' views on education are examined. In the second part, education is discussed in terms of anthropontology. `Human as the being of language and culture`, `speech acts theories`, `human being who educates and is educable` subjects are analyzed. In the final part, `ethical education`, `education - responsibility – ethics` and `education- freedom` context is examined.As a result, it is tried to put forward that human being who educates and is educable cannot be considered separate from `thinking` and `language`.Keywords: Anthropontology, language, education, ethics, freedom, responsibilityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleAntropontolojik açıdan eğitim kavramı ve eğitimde etik sorunsalı
dc.title.alternativeThe concept of education from the anthropontolojical point of view and the ethics problem in education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmFreedom
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmAnthropontology
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmHuman philosophy
dc.identifier.yokid10125858
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447656
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess