Algılanan baba tutumu ve benlik saygısı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinde algılanan baba tutumu ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ilinde bulunan ve amaçlı örnekleme ile seçilen ilköğretim okulları 6. ve 7. sınıflarına devam eden 73 kız ve 82 erkek olmak üzere toplam 155 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmaya katılan çocukların babalarının tutumuna ilişkin algıları Kuzgun ve Eldeleklioğlu (2005) tarafından geliştirilen `Anne-Baba Tutum Ölçeği` ile belirlenmiştir. Araştırmaya katılan çocukların benlik saygısı düzeylerini değerlendirmek için Coopersmith (1967) tarafından geliştirilen ve Özoğul (1988) tarafından Türkçeye uyarlanan `Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği`kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde `t` testi, `varyans analizi` ve `LSD` testi `pearson çarpım momentler korelasyon` tekniği ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma analizlerinde p< .05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre algılanan baba tutumu ve benlik saygısı puan ortalamaları arasında fark bulunamamıştır. Öğrencilerin algıladıkları baba tutumları ve benlik saygıları puan ortalamaları annelerinin eğitim düzeyine, babalarının eğitim düzeyine, annelerinin yaşına, babalarının yaşına ve ailenin toplam gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Algılanan baba tutumu ve benlik saygısı arasında (r =,558) pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca baba tutumunun öğrencilerin benlik saygısının yordayıcısı olduğu (R² =0.3111, p<.05) bulgusuna erişilmiştir. The objective of this research is to analyze the relationship between perceived father attitudes of primary school students and their self-esteem.The study is designed with Relational screening model. The study group is composed of primary schools, located in the province of Istanbul in the spring term of 2014-2015academicyear. The research sample is the 6th and 7th grades of the schools, chosen by purpose sampling, with total number 155 students, consisting of 73 girls and 82 boys.In the study, father attitudes are measured by `Parental Attitude Scale` which was developed by Kuzgun and Eldeleklioğlu (2005) and self-esteem of students is measured by `Coopersmith Self - Esteem Scale` which was developed by Coopersmith (1967) and adapted by Özoğul (1988) and. In the statistical analysis `t-test`, `analysis of variance`, `LSD` test, `Pearson product moment correlation` techniques are used. In the research analysis p<.05 level of significance is chosen.According to the findings of the study, there is no average score difference in father attitudes and self-esteem of students between gender groups and also class level groups. Depending on the education levels of mother and father, ages of mother and father and total family income, students perceived father attitudes and self-esteem scores average differs significantly. There is a positive relationship between perceived parental attitudes and self-esteem (r =558). It was also found that father attitude was a predictor of self-esteem of students (R² = 0.3111, p <.05).
Collections