Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Ayla
dc.contributor.authorSancar, Nebahat
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:05Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663724
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinde algılanan baba tutumu ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ilinde bulunan ve amaçlı örnekleme ile seçilen ilköğretim okulları 6. ve 7. sınıflarına devam eden 73 kız ve 82 erkek olmak üzere toplam 155 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmaya katılan çocukların babalarının tutumuna ilişkin algıları Kuzgun ve Eldeleklioğlu (2005) tarafından geliştirilen `Anne-Baba Tutum Ölçeği` ile belirlenmiştir. Araştırmaya katılan çocukların benlik saygısı düzeylerini değerlendirmek için Coopersmith (1967) tarafından geliştirilen ve Özoğul (1988) tarafından Türkçeye uyarlanan `Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği`kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde `t` testi, `varyans analizi` ve `LSD` testi `pearson çarpım momentler korelasyon` tekniği ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma analizlerinde p< .05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre algılanan baba tutumu ve benlik saygısı puan ortalamaları arasında fark bulunamamıştır. Öğrencilerin algıladıkları baba tutumları ve benlik saygıları puan ortalamaları annelerinin eğitim düzeyine, babalarının eğitim düzeyine, annelerinin yaşına, babalarının yaşına ve ailenin toplam gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Algılanan baba tutumu ve benlik saygısı arasında (r =,558) pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca baba tutumunun öğrencilerin benlik saygısının yordayıcısı olduğu (R² =0.3111, p<.05) bulgusuna erişilmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this research is to analyze the relationship between perceived father attitudes of primary school students and their self-esteem.The study is designed with Relational screening model. The study group is composed of primary schools, located in the province of Istanbul in the spring term of 2014-2015academicyear. The research sample is the 6th and 7th grades of the schools, chosen by purpose sampling, with total number 155 students, consisting of 73 girls and 82 boys.In the study, father attitudes are measured by `Parental Attitude Scale` which was developed by Kuzgun and Eldeleklioğlu (2005) and self-esteem of students is measured by `Coopersmith Self - Esteem Scale` which was developed by Coopersmith (1967) and adapted by Özoğul (1988) and. In the statistical analysis `t-test`, `analysis of variance`, `LSD` test, `Pearson product moment correlation` techniques are used. In the research analysis p<.05 level of significance is chosen.According to the findings of the study, there is no average score difference in father attitudes and self-esteem of students between gender groups and also class level groups. Depending on the education levels of mother and father, ages of mother and father and total family income, students perceived father attitudes and self-esteem scores average differs significantly. There is a positive relationship between perceived parental attitudes and self-esteem (r =558). It was also found that father attitude was a predictor of self-esteem of students (R² = 0.3111, p <.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAlgılanan baba tutumu ve benlik saygısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between perceived father attitudes and their self-esteem
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmFather-child relationship
dc.subject.ytmFathers
dc.subject.ytmFather-child interaction
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPaternal behavior
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10132815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470200
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess