Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversite dönemindeki öğrencilerin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan üniversite öğrencilerinden (n= 342, 18-37 yaş aralığındaki) edinilen bulgulara göre, öz duyarlık ile bilişsel çarpıtmaların (r = -.59 , p < .01) ilişkili olduğu gözlenmiştir. Öz duyarlık düzeyinin erkeklerde kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, analiz bulgularından yola çıkarak kadınların erkeklere göre daha çok bilişsel çarpıtma kullandığı görülmüştür. Son olarak demokratik ebeveyn tutumuna sahip katılımcıların demokratik olmayan ebeveyn tutumuna sahip katılımcılara kıyasla öz duyarlıklarının daha yüksek olduğu ve daha düşük düzeyde bilişsel çarpıtma kullandıkları bulgulanmıştır. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır In this research, it is aimed to investigate the relationship between cognitive distortions and self-compassion in a sample of Turkish university students. According to the findings, (n=342, 18-37 ages) cognitive distortions and self-compassion (r= -.59, p < .01) were found to be related. According to the findings, female students had more cognitive distortions and less self-compassion than male students. Finally, participants whose parents had democratical attitudes had more self-compsassion and less cognitive distortions than participants whose parents had non-democratical attitudes. Findings of the study were discussed in the light of the relevant literature.
Collections