Show simple item record

dc.contributor.advisorArcan, Kuntay
dc.contributor.authorBoran Sari, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:54Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663625
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite dönemindeki öğrencilerin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan üniversite öğrencilerinden (n= 342, 18-37 yaş aralığındaki) edinilen bulgulara göre, öz duyarlık ile bilişsel çarpıtmaların (r = -.59 , p < .01) ilişkili olduğu gözlenmiştir. Öz duyarlık düzeyinin erkeklerde kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, analiz bulgularından yola çıkarak kadınların erkeklere göre daha çok bilişsel çarpıtma kullandığı görülmüştür. Son olarak demokratik ebeveyn tutumuna sahip katılımcıların demokratik olmayan ebeveyn tutumuna sahip katılımcılara kıyasla öz duyarlıklarının daha yüksek olduğu ve daha düşük düzeyde bilişsel çarpıtma kullandıkları bulgulanmıştır. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate the relationship between cognitive distortions and self-compassion in a sample of Turkish university students. According to the findings, (n=342, 18-37 ages) cognitive distortions and self-compassion (r= -.59, p < .01) were found to be related. According to the findings, female students had more cognitive distortions and less self-compassion than male students. Finally, participants whose parents had democratical attitudes had more self-compsassion and less cognitive distortions than participants whose parents had non-democratical attitudes. Findings of the study were discussed in the light of the relevant literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestagation of the relationship between cognitive distortions and self-compassion in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-16
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive distortion
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSensitivity
dc.subject.ytmSelf compassion
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10169344
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495600
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess