Mobbing ve örgütsel sinizm ilişkisi Gebze`deki ortaokul öğretmenleri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi Kocaeli ili Gebze ilçesinde görev yapan 200'ü kadın, 155'i erkek toplam 355 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, Mobbing (Psikoşiddet) Ölçeği ve Örgütsel Sinizm Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin mobbing algı düzeylerinin düşük olduğu, mobbing algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi, kurumdaki hizmet süresi ve branş değişkenlerine göre bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel sinizm tutum düzeylerinin düşük olduğu, örgütsel sinizm tutumlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi ve branş değişkenleriyle bir ilişkisi bulunamazken kurumdaki hizmet süresine göre önemli düzeyde bir farklılaşma gösterdiği gözlenmiştir. Öğretmenlerin kurumdaki hizmet süresi arttıkça örgütsel sinizm düzeyleri de artmaktadır. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumunun bilişsel boyutu arasında yüksek düzeyde bir ilişki bulunurken, örgütsel sinizmi tutumunun duyuşsal boyutu ve davranışsal boyutu arasında orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. The purpose of the research is to investigate the relationship between mobbing perceptions and organizational cynicism attitudes of teachers. The sample of the research consists of 355 secondary school teachers, 200 of whom are women and 155 of whom are men in Gebze in Kocaeli. Personal Information Form, Mobbing Scale and Organizational Cynicism Scale is used to collect the data. Mobbing perception levels of the teachers are found to be low; and it doesn't change with their gender, age, marital status, total period of service, period of service in their schools and branches. Organizational cynicism attitudes of teachers are found to be low; and while there isn't correlation between organizational cynicism attitudes of teachers and their gender, age, marital status, total period of service or branches, there is a significant correlation with their period of service in their schools. When the period of service in their schools increases, their organizational cynicism levels increase too. A positive strong correlation is found between mobbing perceptions and organizational cynicism attitudes of teachers. There is a strong correlation between teachers' mobbing perceptions and cognitive dimension of organizational cynicism but there is a moderate correlation between teachers' mobbing perceptions and affective dimension and behavioral dimension of organizational cynicism.
Collections