Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasar, Niyazi
dc.contributor.authorCansever, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:52Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663609
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi Kocaeli ili Gebze ilçesinde görev yapan 200'ü kadın, 155'i erkek toplam 355 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, Mobbing (Psikoşiddet) Ölçeği ve Örgütsel Sinizm Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin mobbing algı düzeylerinin düşük olduğu, mobbing algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi, kurumdaki hizmet süresi ve branş değişkenlerine göre bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel sinizm tutum düzeylerinin düşük olduğu, örgütsel sinizm tutumlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi ve branş değişkenleriyle bir ilişkisi bulunamazken kurumdaki hizmet süresine göre önemli düzeyde bir farklılaşma gösterdiği gözlenmiştir. Öğretmenlerin kurumdaki hizmet süresi arttıkça örgütsel sinizm düzeyleri de artmaktadır. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumunun bilişsel boyutu arasında yüksek düzeyde bir ilişki bulunurken, örgütsel sinizmi tutumunun duyuşsal boyutu ve davranışsal boyutu arasında orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to investigate the relationship between mobbing perceptions and organizational cynicism attitudes of teachers. The sample of the research consists of 355 secondary school teachers, 200 of whom are women and 155 of whom are men in Gebze in Kocaeli. Personal Information Form, Mobbing Scale and Organizational Cynicism Scale is used to collect the data. Mobbing perception levels of the teachers are found to be low; and it doesn't change with their gender, age, marital status, total period of service, period of service in their schools and branches. Organizational cynicism attitudes of teachers are found to be low; and while there isn't correlation between organizational cynicism attitudes of teachers and their gender, age, marital status, total period of service or branches, there is a significant correlation with their period of service in their schools. When the period of service in their schools increases, their organizational cynicism levels increase too. A positive strong correlation is found between mobbing perceptions and organizational cynicism attitudes of teachers. There is a strong correlation between teachers' mobbing perceptions and cognitive dimension of organizational cynicism but there is a moderate correlation between teachers' mobbing perceptions and affective dimension and behavioral dimension of organizational cynicism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobbing ve örgütsel sinizm ilişkisi Gebze`deki ortaokul öğretmenleri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeRelationship between mobbing and organizational cynicism an application on secondary school teachers in Gebze
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKocaeli-Gebze
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmKocaeli-Gebze
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmMobbing
dc.identifier.yokid10165173
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486358
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess