Ergenlerde sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının aracılık rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ergenlerdeki sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının aracı rolünün incelenmesi ve bu konuda yapılacak yeni çalışmalara yol göstermesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Erzurum İli, Palandöken İlçesi'nde bulunan liselerin 9.,10.,11. ve 12.sınıflarında öğrenim gören toplam 461 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, SPSS 21.0 paket programından yararlanılarak frekans dağılımları, t testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon ve Hiyerarşik Regresyon Analizleri kullanılmıştır.Bu araştırmada verileri toplamak için `Problemli İnternet Kullanım Ölçeği – Ergen Formu`, `Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği`, `Sosyal Medya Tutum Ölçeği` ve ergenlerin demografik özelliklerinin elde edilmesi için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ergenlerde sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının (paylaşım ihtiyacı ve sosyal yetkinlik alt boyutları) aracı rolü olduğu görülmüştür. Ayrıca, sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasında negatif yönde; sosyal medya tutumlarının da hem sosyal güvende hisseetme ve memnuniyet ile hem de problemli internet kullanımı ile arasında pozitif yönde ilişkiler saptanmıştır. The purposes of this study are to examine whether or not there is a mediator role of social media attitudes on the relationship with problematic internet use and social safeness and pleasure of adolescents and to lead new studies. 461 high school students who were educated (9th, 10th, 11th and 12th grades) at high schools located in Erzurum, Palandöken in the 2016 -2017 academic year were enrolled in this study. In order to analyzing the datas, frequency distribution, t Test, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and Hierarchical Regression Analyses were used by using SPSS 21.0.In order to collect datas from the participants `Problematic Internet Usage Scale – Adolescent`, `Social Safeness and Pleasure Scale`, `Social Media Attitudes Scale` and also to get demographical information ` Personal Information Form` were used.At the end of the study, the meaningful mediator role of social media attiutudes (sub dimensions are social competence and need for sharing) on the relationship between problematic internet use and social safeness and pleasure on adolescents was seen. Also, there were positive relationships between social safeness and pleasure and social media attitudes; problematic internet use and social media attitudes. Beside, there was a negative relationship between social safeness and pleasure and problematic internet use.
Collections