Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden Yıldırım, Melis Seray
dc.contributor.authorAkpinar Aydoğmuş, Emine Nur
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:51Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663602
dc.description.abstractBu araştırmada, ergenlerdeki sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının aracı rolünün incelenmesi ve bu konuda yapılacak yeni çalışmalara yol göstermesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Erzurum İli, Palandöken İlçesi'nde bulunan liselerin 9.,10.,11. ve 12.sınıflarında öğrenim gören toplam 461 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, SPSS 21.0 paket programından yararlanılarak frekans dağılımları, t testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon ve Hiyerarşik Regresyon Analizleri kullanılmıştır.Bu araştırmada verileri toplamak için `Problemli İnternet Kullanım Ölçeği – Ergen Formu`, `Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği`, `Sosyal Medya Tutum Ölçeği` ve ergenlerin demografik özelliklerinin elde edilmesi için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ergenlerde sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının (paylaşım ihtiyacı ve sosyal yetkinlik alt boyutları) aracı rolü olduğu görülmüştür. Ayrıca, sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasında negatif yönde; sosyal medya tutumlarının da hem sosyal güvende hisseetme ve memnuniyet ile hem de problemli internet kullanımı ile arasında pozitif yönde ilişkiler saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purposes of this study are to examine whether or not there is a mediator role of social media attitudes on the relationship with problematic internet use and social safeness and pleasure of adolescents and to lead new studies. 461 high school students who were educated (9th, 10th, 11th and 12th grades) at high schools located in Erzurum, Palandöken in the 2016 -2017 academic year were enrolled in this study. In order to analyzing the datas, frequency distribution, t Test, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and Hierarchical Regression Analyses were used by using SPSS 21.0.In order to collect datas from the participants `Problematic Internet Usage Scale – Adolescent`, `Social Safeness and Pleasure Scale`, `Social Media Attitudes Scale` and also to get demographical information ` Personal Information Form` were used.At the end of the study, the meaningful mediator role of social media attiutudes (sub dimensions are social competence and need for sharing) on the relationship between problematic internet use and social safeness and pleasure on adolescents was seen. Also, there were positive relationships between social safeness and pleasure and social media attitudes; problematic internet use and social media attitudes. Beside, there was a negative relationship between social safeness and pleasure and problematic internet use.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkide sosyal medya tutumlarının aracılık rolü
dc.title.alternativeA mediator role of social media attitudes on the relationship of problematic internet use with social safeness and pleasure in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSocial safeness
dc.subject.ytmSocial satisfaction
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmErzurum-Palandöken
dc.subject.ytmOut aim use
dc.identifier.yokid10168256
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495610
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess