Marka yönetimi ve Türkiye`de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye çalışılmıştır. Marka ve Marka Yapısı kavramlarına değinilerek Marka Yönetiminin evreleri incelenmiştir.Bu çalışmada, çağın ekonomik, teknolojik ve sosyal koşulları altında işletmeler için önemi her geçen gün artmakta olan marka ve marka yönetim sürecinin tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Bu amaçla hazır giyim sektöründe marka yönetiminin tüketici satın alma davranışına etkisi bir uygulama ile incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Yönetimi, Markalaşma, Pazarlama, Tüketici Satın Alma Karar Süreci In a world going global, this study intends to investigate the creation of strong brandsin a context of fierce competition which makes it even more difficult for companies tosurvive, to produce added value and increase their market shares.Having conceptualized 'brand' and 'brand structure', all the phases of brandmanagementhave been scrutinized. In this study, research is focused on how and in what ways Trademark and Trademark Management Process affects the purchasing behaviours of the consumers as Trademark and Trademark Management Process gains more importance for the companies under economical, technological and social conditions of this era. For the purpose, a case study abouth the effect of Trademark Management Process on young consumers' purchasing behaviours in Ready-to-Wear sector has been observed, analysed within this study.Keywords: Brand, Brand Management, Branding, Marketing, Decision making process of purchasing for the consumer
Collections