Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükdoğan, Birol
dc.contributor.authorİnci Çoktalaş, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:45Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660174
dc.description.abstractGloballeşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye çalışılmıştır. Marka ve Marka Yapısı kavramlarına değinilerek Marka Yönetiminin evreleri incelenmiştir.Bu çalışmada, çağın ekonomik, teknolojik ve sosyal koşulları altında işletmeler için önemi her geçen gün artmakta olan marka ve marka yönetim sürecinin tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Bu amaçla hazır giyim sektöründe marka yönetiminin tüketici satın alma davranışına etkisi bir uygulama ile incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Yönetimi, Markalaşma, Pazarlama, Tüketici Satın Alma Karar Süreci
dc.description.abstractIn a world going global, this study intends to investigate the creation of strong brandsin a context of fierce competition which makes it even more difficult for companies tosurvive, to produce added value and increase their market shares.Having conceptualized 'brand' and 'brand structure', all the phases of brandmanagementhave been scrutinized. In this study, research is focused on how and in what ways Trademark and Trademark Management Process affects the purchasing behaviours of the consumers as Trademark and Trademark Management Process gains more importance for the companies under economical, technological and social conditions of this era. For the purpose, a case study abouth the effect of Trademark Management Process on young consumers' purchasing behaviours in Ready-to-Wear sector has been observed, analysed within this study.Keywords: Brand, Brand Management, Branding, Marketing, Decision making process of purchasing for the consumeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka yönetimi ve Türkiye`de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeBrand management and a research in brand preference abouth ready to wear sector in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.identifier.yokid10104254
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419100
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess