Yeşil pazarlama stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye`deki örnek uygulamaların karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün vehizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlamaanlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanırolmuştur.Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretipsatmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, sonkullanımından atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir.Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanıngeleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır. That world come to the state of globalisation, having changes with the environment andconsumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changeshave happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often.That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed,green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling.Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement.This study will work through to execute transition process of traditional marketing to greenmarketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain greenmarketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers.
Collections