Show simple item record

dc.contributor.advisorCura, Fatih
dc.contributor.authorKocaşahin, Siddika Beyza
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660002
dc.description.abstractDünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün vehizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlamaanlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanırolmuştur.Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretipsatmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, sonkullanımından atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir.Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanıngeleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır.
dc.description.abstractThat world come to the state of globalisation, having changes with the environment andconsumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changeshave happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often.That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed,green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling.Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement.This study will work through to execute transition process of traditional marketing to greenmarketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain greenmarketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlama stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye`deki örnek uygulamaların karşılaştırılması
dc.title.alternativeGreen marketing strategies: The comparison of sample practices in the world and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmGreen product
dc.subject.ytmMarketing mix
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.identifier.yokid10230393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578767
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess