SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 196
-
Sigorta talebini etkileyen faktörler: Konya ili örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Sigortacılık alanında bir talep eden bir de talep edilen olmak üzere iki unsur vardır. Sigorta sektörü talep edilen konumda olurken, bu sektörden beklentileri olan karşı tarafı talep edenler oluşturmaktadır. Olası gelişmelere ... -
Uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonunun ihracat performansına etkisi: Konya imalat sanayinde bir uygulama
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında ... -
İş görenlerin performansını etkileyen faktörlerin motivasyon teorileri kapsamında araştırılması ve bir uygulama
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, `İş görenlerin Performansını Etkileyen Faktörlerin Motivasyon Teorileri Kapsamında Araştırılması ve Bir Uygulama` detaylı bir şekilde incelenmiş ve yüksek lisans tezi olarak rapor haline getirilmiştir.Motivasyon ... -
Türk Finans Sistemi ve İstanbul Finans Merkezinin Türk Finans Sistemi üzerindeki muhtemel etkileri
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülke ekonomisinin ve finans sisteminin gelişimi açısından ihtiyaç duyduğu fonlara, yabancı yatırımlar aracılığıyla ulaşıp, yüksek cari açık problemini sürdürebilir kılmaya çalışan, düşük tasarruf eğilimine sahip, hali ... -
Sosyal medyada kullanılan reklamların tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal medya son birkaç yıldır internet reklamcılığının en fazla yoğunlaştığı sanal platform olmuştur. Facebook, Twitter bu konuda çok etkili şekilde kullanılmaktadır. Böyle olunca da tüketici davranışlarının yeni bir ... -
İnternet üzerinden alışveriş ve internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimleri üzerindeki etkisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İhtiyaç insanoğlu ile birlikte ortaya çıkmış bir konudur. Zorunlu veya zorunlu olmayan ihtiyaçları karşılamak üzere insanlar sürekli olarak bazı yollara başvurmuşlardır. Kimi zaman takas, kimi zaman değişme yöntemi, kimi ... -
KOBİ`lerde kümelenme suretiyle etkinliğin artırılması ve alınacak önlemler, Konya örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son dönemlerde aynı sektördeki işletmelerin coğrafi yakınlığının sağlayacağı avantajlar, birçok araştırmanın konusu olmuştur. Dünyadaki küme örnekleri, aynı sektördeki işletmeler ile kurum/kuruluşlar arasındaki organize ... -
Elektronik pazaryerlerinde hizmet kalitesi; emlak pazarlaması üzerine bir çalışma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde insanların kiralık ya da satılık emlak ararken başvurdukları ilk kaynak e-ticaret siteleridir. Bireysel kullanıcılar ve emlak komisyoncularına hizmet veren e-ticaret şirketlerinin, müşterilerinin beklentilerine ... -
Türkiye`de ihracatın teşvik ve geliştirilmesi araçlarından faydalanan işletmeler ile faydalanmayan işletmeler arasındaki ihracat performansının karşılaştırılması :Konya`da imalat sektöründe ampirik bir çalışma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İçinde bulunduğumuz zaman dilimi ile dışa açık büyümenin ve küreselleşmenin gereği olarak ihracat gelişmektedir. Gelişmeye bağlı olarak işletmelerinde her geçen gün kendilerini yenilemeleri ve bu gelişime ayak uydurmalarını ... -
Çok katlı pazarlama sistemlerinde distribütörlerin başarısı ve iş tatmininde etken olan faktörlerin incelenmesi üzerine bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında, insan nüfusunun artması, teknolojinin insan hayatına daha fazla girmiş olması, yoğun tempoda seyreden iş yaşamı gibi etkenlerle birlikte kadınların çalışma hayatında daha aktif rol alması, şehirlerin ... -
KOBİ`lerin ihracat davranışını etkileyen faktörler: Aksaray Organize Sanayii Bölgesindeki KOBİ`ler üzerine ampirik bir çalışma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İhracat faaliyetleri, ülke ekonomisine katkısından dolayı çok önemli bir yere sahiptir. İçinde bulunduğumuz zaman diliminde büyümenin ve küreselleşmenin gereği olarak ihracat gelişmektedir. İhracatın ekonomik katkılarından ... -
Eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında hizmet kalitesinin ölçümü: Konya`da bulunan kamu ve vakıf üniversiteleri üzerine ampirik bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumun üniversitelerden beklentisi, kaliteli eğitim hizmetlerinin sunulmasıdır. Müşterilerin tatmin haritasının çıkartılarak, kaliteli eğitim hizmeti sunulması, üniversite yönetimlerinin hizmet kalitesine bağlıdır. ... -
Uluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Uluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi ... -
Nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi ve Konya otomotiv yan sanayi örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın konusunu nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada nitelikli işgücü kavramı tüm yönleriyle incelenerek, işletmelerin rekabet gücü ... -
Türkiye`de yatırım teşviklerinin ve desteklerinin dağılımında etkinliğin artırılması ve Konya örneği (2005-2012)
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Teşvikler, kalkınma ile ilgili yapılan planlar ile senelik program içeriğinde öngörülen amaçlar ekseninde tasarrufların katma değeri yüksek yatırıma yönlendirilmesini kapsamaktadır. Ayrıca istihdam ve üretimin artırılmasıyla, ... -
Otel işletmelerinde pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması süreci: Konya örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel ... -
Paylaşılan liderliğin değişime açıklık ve iç girişimcilik üzerine etkileri: Konya Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünde bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı paylaşılan liderliğin değişime açıklık ve iç girişimcilik üzerine etkilerini belirlemektir. Bu amaca göre tarama modelli bir araştırma tasarlanmıştır. Araştırmada Konya ili Gençlik Hizmetleri ve Spor ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi Konya ilinde bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme ile birlikte uluslararası platformda ticaret hızla artmış ve piyasalarda yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Bu durumda aile şirketlerin kendileri yoğun rekabete hazırlamalarını hızlandırmıştır. Aile şirketleri ... -
Biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgütsel bağlılık üzerine bir araştırma: Aras Kargo örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgüte bağlılığın çalışanlar ve işletmeler üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada örgütlerdeki iş tatmini ve örgüte bağlılıkları tüm ... -
Organize Sanayi Bölgelerinde dış ticaret sorunları, çözüm önerileri: Konya Organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren KTO üyesi firmalar üzerine bir alan araştırması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-28)Konya Organize Sanayi Bölgesi firmalarının ihracat yaparken karşılaşmış oldukları engellerin tanımlanması, firmaların bu engelleri aşmak için geliştireceği stratejileri oluşturma da önemli bir faktördür. Belirtilen bölgedeki ...