Uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonunun ihracat performansına etkisi: Konya imalat sanayinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında hayatta kalması ve pazar alanını genişletmesi için uluslararası pazarlara açılması gerekmektedir. Fakat, firmaların bu açılımı yaparken uluslararası ve ulusal pazarların farklılıklarını dikkate almaları söz konusudur. Dolayısıyla firmaların belirlemiş olduğu hedef pazarlara göre ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini geliştirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda yapılan araştırma neticesinde Türkiye'de imalat sanayi sektöründe yer alan firmaların uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonlarının ihracat performansları ile ilişkisinin belirlenmesi gerektiği düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmanın konusu `Uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonunun ihracat performansına etkisi: Konya İmalat Sanayinde Bir Uygulama` olarak belirlenmiştir. Katılımcı firmalara ilişkin betimleyici istatistiklere göre; imalat sanayi sektöründe yer alan ihracatçı firmaların performanslarını etkileyen faktörler sırasıyla; `ürün adaptasyonu`, `algılanan ihracat performansı`, `fiyat adaptasyonu`, `firmanın rakiplerine karşı ihracat faaliyetleri` ve `firmanın ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi` olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise; ürün adaptasyonu ve fiyat adaptasyonunun, ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi, firmaların rakiplerine karşı ihracat faaliyetleri ve genel ihracat performansları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Thesis Project Summary Today, with the effect of globalization, national marketing is seen as one of the most important factors for the growth of the country's economy and companies. In today's competitive conditions, companies need to open up to international markets in order to survive in an intense competitive environment and to expand the market area. Only companies need to take into account the differences in international and national markets while making this opening. For this reason, companies should develop product, price, promotion and distribution strategies according to the target markets they have determined. As a result of the research conducted in this context, it is thought that the relationship between product and price adaptation in international trade and export performance of companies in the manufacturing industry in our country should be determined. For this reason, the subject of the study has been determined as ` The Effect Of Product And Prıce Adaptatıon On Export Performance In Internatıonal Trade: An Applıcatıon In Konya Manufacturıng Industry`. According to Descriptive Statistics of Participating Firms; The of the factors affecting the performance of the exporting companies in the manufacturing industry sector is as follows; It has been determined that `product adaptation`, `general export performance`, `price adaptation`, `export activities of the firm against its competitors` and `satisfaction level of the firm towards its export activities`. According to the Regression Analysis Results; Product adaptation and price adaptation; It has been determined that the degree of satisfaction with the export activities has an impact on the export activities and overall export performance of the firm against its competitors.
Collections