İş görenlerin performansını etkileyen faktörlerin motivasyon teorileri kapsamında araştırılması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `İş görenlerin Performansını Etkileyen Faktörlerin Motivasyon Teorileri Kapsamında Araştırılması ve Bir Uygulama` detaylı bir şekilde incelenmiş ve yüksek lisans tezi olarak rapor haline getirilmiştir.Motivasyon insan ilişkilerine yön veren en önemli olgulardan biridir. Hangi türde olursa olsun bütün işletmelerin kurum ve kuruluşların ortak hedefi insanların çabalarını amacı gerçekleştirmeye doğru yoğunlaştırmaktır. İş ne olursa olsun sonuçta istenen şey söz konusu işin yapılabilmesi ise insanın istekli olmasını, işi benimsemesini gerektirir. İşte bu isteği sağlayan bireyin motivasyon düzeyidir.Bu araştırmanın amacı, Bursa ilinde bir işletmenin tekstil sektöründe çalışanlarının motivasyonunu artıran faktörlerin neler olduğunu belirlemek ve demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Böylece yöneticilere yardımcı olmaktır.Yapılan araştırmada öncelikle literatür taraması yapılarak, çalışanların performansını arttırmada yöneticilerin motivasyon araçlarını kullanmalarının çalışanlar üzerindeki etkisi konusunda, çalışanların düşüncelerini saptamak için anket soruları hazırlanmıştır. Derlenen bilgiler doğrultusunda hazırlanan anket formu, seçilen örneklemde anketörler vasıtasıyla uygulanmıştır.Bu istatistikî çalışmalar sonucu ortaya çıkan verilerle araştırmanın sonuçlarına ulaşılmış ve sonuç olarak ekonomik, psiko-sosyal, örgütsel ve yönetsel araçların motivasyonu arttırdığı görülmüştür. Her üç faktör grubunda da yönetici ve yönetilenler arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Yönetilenlerin motivasyon araçlarının uygulanması konusundaki beklentilerinin yöneticilere göre daha fazla olduğu belirlenmiştir.Anahtar KelimelerMotivasyon, Motivasyon Teorileri, Motivasyon Araçları, Yönetim, İş Gören, Performans This research was investigated in detail within the scope of `Investigation of Factors Affecting the Performance of Employees within the Scope of Motivation Theories and An Application` and reported as a master's thesis.Motivation is one of the most important facts that guide human relations. The common goal of all enterprises, institutions and organizations, of whatever type, is to concentrate people's efforts towards achieving the goal. Regardless of the job, what is ultimately desired is that the work in question requires people to be willing and adopt the job. Here is the level of motivation of the individual who provides this desire.The purpose of this research is to determine what factors increase motivation of the employees of the textile industry in a business in Bursa and to determine whether it differs according to demographic characteristics. Thus, it is to help managers. In the research conducted, firstly, a literature review was conducted, and questionnaire questions were prepared to determine the opinions of the employees about the effect of using the motivation tools of the managers in increasing the performance of the employees. The questionnaire form prepared in accordance with the compiled information was applied through the surveyors in the selected sample.The results of the research have been reached with the data obtained from these statistical studies and as a result, it has been seen that economic, psycho-social, organizational and managerial tools increase motivation. It was concluded that there was a significant relationship between the manager and those managed in all three factor groups. It has been determined that the expectations of the managers about the implementation of motivation tools are higher than the managers.KeywordsMotivation, Motivation Theories, Motivation Tools, Management, Employee, Performance
Collections