Rekabet yönetimi ve rekabet ölçüm stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
REKABET YÖNETİMİ VE REKABET ÖLÇÜM STRATEJİLERİ ÖZET Bu çalışma, rekabet gücü kavramını, bir firmanın ticari çevresinin detaylı bir tahlilini yapmak suretiyle o firmanın rekabet gücünü ölçebilecek bir yapı yoluyla, tanımlamayı önermektedir. Bunu yaparken, literatürde yer alan sayısal yöntemlerin yerine, günümüzün çalışma koşullarına ve esneklik ihtiyacına uygun, anketlere ve piyasa gözlemlerine dayanan pratik ve hızlı tespit imkanı veren bir yöntem tercih edilmiştir. Rekabet gücü kavramı, müşteri değerleri, hissedar değerleri, firmanlann davranış biçimleri ve reaksiyonlarının bir bütünü olarak düşünülmüş ve herbir bileşeninin rekabet gücüne etkisi incelenmiştir. Rekabet gücü kavramında sürdürülebilirlik ilkesi ortaya konmuştur. Sürdürülebilirlik, firmanın, değişen rekabet çevresine karşı hareket yeteneğini korurken, müşterileri ve hissedarları gözünde, rekabet konumunu koruma ve geliştirme potansiyeli olarak tanımlanmıştır. Sürdürülebilirliği sağlayıcı faktörlerin dengeleri üzerinde çalışılmıştır. Rekabet kaynaklan ve bu kaynakların rekabet kriterlerine olan etkileri detaylı bir şekilde incelenmeye çalışılmıştır. Rekabet gücü ölçüm metodlanndan örnekler verilmiş, uygulama yöntemleri ile ilgili açıklamalar yapılmıştır. Rekabet gücü ölçüm uygulaması çalışmasının önerilerinni doğruluğu, örnek olarak alınan bir firmadaki 3 farklı anket uygulamasıyla desteklenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Rekabet gücü, sürdürülebilirlik, rekabet kaynaklan, anket vıı COMPETITION MANAGEMENT AND COMPETITION MEASUREMENT STRATEGIES SUMMARY In this study, competition strength concept, is defined and measured in detailed analysis of the commercial environment in which the company is acting. The methods prefered for the measurement are fast and practical methods which are based on questionnaries and market researches being adaptable to daily working conditions and flexibility requirements. The key factors in competition are, customer values, shareholder values and the organization's ability to act and react. All these factors and their influence to competition are deeply analysed. Another concept on the competition is sustainability which is a measure describing the potential of an organization to maintain or improve its competitive position in the eyes of its customers and shareholders while having the ability to act and react within a changing competitive environment. Factors providing the sustainability are defined. Competition sources and their influence on competition criteria, are the subject of the theorethical part. Competitiveness measurement methods are analysed. All previous parts are applied in the last chapter with 3 questionnaries on one digital broadcasting firm. The results are represented and supplied with the theorethical parts in the last section. Keywords: Competition strength, sustainability, competition source, questionnaire vm
Collections