Show simple item record

dc.contributor.advisorErkut, Mehmet Haluk
dc.contributor.authorGürel, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T08:48:38Z
dc.date.available2021-05-08T08:48:38Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/657733
dc.description.abstractREKABET YÖNETİMİ VE REKABET ÖLÇÜM STRATEJİLERİ ÖZET Bu çalışma, rekabet gücü kavramını, bir firmanın ticari çevresinin detaylı bir tahlilini yapmak suretiyle o firmanın rekabet gücünü ölçebilecek bir yapı yoluyla, tanımlamayı önermektedir. Bunu yaparken, literatürde yer alan sayısal yöntemlerin yerine, günümüzün çalışma koşullarına ve esneklik ihtiyacına uygun, anketlere ve piyasa gözlemlerine dayanan pratik ve hızlı tespit imkanı veren bir yöntem tercih edilmiştir. Rekabet gücü kavramı, müşteri değerleri, hissedar değerleri, firmanlann davranış biçimleri ve reaksiyonlarının bir bütünü olarak düşünülmüş ve herbir bileşeninin rekabet gücüne etkisi incelenmiştir. Rekabet gücü kavramında sürdürülebilirlik ilkesi ortaya konmuştur. Sürdürülebilirlik, firmanın, değişen rekabet çevresine karşı hareket yeteneğini korurken, müşterileri ve hissedarları gözünde, rekabet konumunu koruma ve geliştirme potansiyeli olarak tanımlanmıştır. Sürdürülebilirliği sağlayıcı faktörlerin dengeleri üzerinde çalışılmıştır. Rekabet kaynaklan ve bu kaynakların rekabet kriterlerine olan etkileri detaylı bir şekilde incelenmeye çalışılmıştır. Rekabet gücü ölçüm metodlanndan örnekler verilmiş, uygulama yöntemleri ile ilgili açıklamalar yapılmıştır. Rekabet gücü ölçüm uygulaması çalışmasının önerilerinni doğruluğu, örnek olarak alınan bir firmadaki 3 farklı anket uygulamasıyla desteklenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Rekabet gücü, sürdürülebilirlik, rekabet kaynaklan, anket vıı
dc.description.abstractCOMPETITION MANAGEMENT AND COMPETITION MEASUREMENT STRATEGIES SUMMARY In this study, competition strength concept, is defined and measured in detailed analysis of the commercial environment in which the company is acting. The methods prefered for the measurement are fast and practical methods which are based on questionnaries and market researches being adaptable to daily working conditions and flexibility requirements. The key factors in competition are, customer values, shareholder values and the organization's ability to act and react. All these factors and their influence to competition are deeply analysed. Another concept on the competition is sustainability which is a measure describing the potential of an organization to maintain or improve its competitive position in the eyes of its customers and shareholders while having the ability to act and react within a changing competitive environment. Factors providing the sustainability are defined. Competition sources and their influence on competition criteria, are the subject of the theorethical part. Competitiveness measurement methods are analysed. All previous parts are applied in the last chapter with 3 questionnaries on one digital broadcasting firm. The results are represented and supplied with the theorethical parts in the last section. Keywords: Competition strength, sustainability, competition source, questionnaire vmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleRekabet yönetimi ve rekabet ölçüm stratejileri
dc.title.alternativeCompetition management and competition measurement strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCompetition management
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid111311
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101445
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess