Ortaöğretim 9. sınıf öğrencileri üzerinde kelime hazinesi araştırması: Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimden beklenen hedefler doğrultusunda nesilleri yetiştirirken kelime hazinesi bakımından mevcut eğitim kademesine uygun bir güçte yetiştirilmeleri gerekir. Bunun için de ders öğretim programının, ders öğretmeninin ve ders kitaplarının yeterlik düzeyinde olması gerekir. Bütün bunların öğrenci seviyesini belirlemede çok önemli bir yeri vardır. Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin kelime hazinesi bakımından hangi düzeyde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu tespit yapılırken araştırmanın evrenini oluşturan Gaziantep ilindeki dört okuldan 214 öğrenciye yazılı anlatım yaptırılmış ve araştırmanın temel bulguları bu yazılı anlatımdan elde edilmiştir. Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde kelime hazinesi, kelime sıklığı ve kelime hazinesi üzerine yapılan çalışmalar ortaya konmuştur. İkinci bölümde araştırmanın önemi, amacı, problem cümlesi, yöntemi, evren ve örneklemi açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin kullandıkları kelime sayısı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kelime hazineleri ile sosyo-ekonomik durumları arasındaki ilişkiyi gösteren verilere ve tablolara yer verilmiş, dördüncü bölümde ise incelemenin sonuçlarına ve önerilere yer verilmiştir. Anket sonuçları SPSS istatistik programıyla, yüzde ve frekans dağılımları t test tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde p<0.05 düzeyi esas alınmıştır. Ekler bölümünde ise kullanılan kelimelerin hangi sıklıkla kullanıldığını gösteren temel kelime listesi oluşturulmuştur. While raising the generations appropriate for the educational purposes, the students should be educated with the vocabulary power that is required for the present education level. And thus, the syllabus, the teacher and the course book should be at the level of sufficiency. All these have important roles in determining the students? levels. This research has studied to determine the vocabulary level of high school students. The universe of the research is 214 students from 4 different schools in Gaziantep. The named students have been asked to make written explanations and the basic indications of the research have been derived from the written explanations of the students. The research consists of four parts and in the first part vocabulary, words? frequency and studies on the vocabulary have been set out. In the second part of the research; the importance, aim, method, universe, exemplification of the research and the problem sentence are explained. In the third part of the research; the 9th grade high school students? number of words they use, the average number of words their sentences contain, the average number of words their written composition passages contain and the words they mostly use are determined. And the results and suggestions of the research about the relation between the students? socio-economical situations and the students? vocabulary take place in fourth part. The questionnaire results have been resolved with the help of the SPSS statistics programme and the percentage and frequency dispersions have been resolved by using the t testing techniques. The level of p<0.05 has been taken as the basis of the meaningfulness tests. A basic word list has been formed at the attachments part that shows the frequency of the words used.
Collections