Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Hasan
dc.contributor.authorFirat, Hilmi Akan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656737
dc.description.abstractEğitimden beklenen hedefler doğrultusunda nesilleri yetiştirirken kelime hazinesi bakımından mevcut eğitim kademesine uygun bir güçte yetiştirilmeleri gerekir. Bunun için de ders öğretim programının, ders öğretmeninin ve ders kitaplarının yeterlik düzeyinde olması gerekir. Bütün bunların öğrenci seviyesini belirlemede çok önemli bir yeri vardır. Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin kelime hazinesi bakımından hangi düzeyde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu tespit yapılırken araştırmanın evrenini oluşturan Gaziantep ilindeki dört okuldan 214 öğrenciye yazılı anlatım yaptırılmış ve araştırmanın temel bulguları bu yazılı anlatımdan elde edilmiştir. Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde kelime hazinesi, kelime sıklığı ve kelime hazinesi üzerine yapılan çalışmalar ortaya konmuştur. İkinci bölümde araştırmanın önemi, amacı, problem cümlesi, yöntemi, evren ve örneklemi açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin kullandıkları kelime sayısı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kelime hazineleri ile sosyo-ekonomik durumları arasındaki ilişkiyi gösteren verilere ve tablolara yer verilmiş, dördüncü bölümde ise incelemenin sonuçlarına ve önerilere yer verilmiştir. Anket sonuçları SPSS istatistik programıyla, yüzde ve frekans dağılımları t test tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde p<0.05 düzeyi esas alınmıştır. Ekler bölümünde ise kullanılan kelimelerin hangi sıklıkla kullanıldığını gösteren temel kelime listesi oluşturulmuştur.
dc.description.abstractWhile raising the generations appropriate for the educational purposes, the students should be educated with the vocabulary power that is required for the present education level. And thus, the syllabus, the teacher and the course book should be at the level of sufficiency. All these have important roles in determining the students? levels. This research has studied to determine the vocabulary level of high school students. The universe of the research is 214 students from 4 different schools in Gaziantep. The named students have been asked to make written explanations and the basic indications of the research have been derived from the written explanations of the students. The research consists of four parts and in the first part vocabulary, words? frequency and studies on the vocabulary have been set out. In the second part of the research; the importance, aim, method, universe, exemplification of the research and the problem sentence are explained. In the third part of the research; the 9th grade high school students? number of words they use, the average number of words their sentences contain, the average number of words their written composition passages contain and the words they mostly use are determined. And the results and suggestions of the research about the relation between the students? socio-economical situations and the students? vocabulary take place in fourth part. The questionnaire results have been resolved with the help of the SPSS statistics programme and the percentage and frequency dispersions have been resolved by using the t testing techniques. The level of p<0.05 has been taken as the basis of the meaningfulness tests. A basic word list has been formed at the attachments part that shows the frequency of the words used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf öğrencileri üzerinde kelime hazinesi araştırması: Gaziantep örneği
dc.title.alternativeResearch over vocabulary among highschool 9th grade students: Gaziantep sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid414619
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326884
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess