İlköğretim II. kademe öğrencileri için Fazıl Hüsnü Dağlarca`nın yapma destanlarındaki rol-modellerin eğitsel açıdan incelenmesi: Muş-Bulanık örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın yapma destanlarındaki kahramanların ilköğretim II. kademe öğrencileri tarafından model alınıp alınmayacağının, model alınacaksa hangi ölçülerde ve hangi yönlerden model alınıp alınmayacağının tespiti amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma sahasını oluşturan Muş ilinin Bulanık ilçesinde 2010-2011 eğitim- öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın destanlarındaki kahramanları örnek alıp almayacaklarıyla ilgili 50 sorudan oluşan ön test ve son test şeklinde bir anket uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu 4 bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde kahramanın kişilik bakımından güçlü yönleri elde edilmeye çalışılmıştır. II. Bölümde kahramanın akademik ve zihinsel bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. III. Bölümde kahramanın sosyal bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. IV. Bölümde kahramanın eğitsel açıdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anketin önce ön testi dağıtılmış, ardından kahramanlarla ilgili yapma destanlar derste işlenmiştir. Ders bitiminden sonra son test dağıtılmıştır. Anket sonuçları bilgisayarda SPSS istatistik programı ve Excel programı yardımıyla çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fazıl Hüsnü DAĞLARCA'nın yapma destanlarındaki kahramanların model alınıp alınmadığı; model alınacaksa hangi yönlerden model alındığıyla ilgili çeşitli tespitlerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fazıl Hüsnü Dağlarca, Yapma Destanlar, Rol ve Model The aim of this study is to determine whether the characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s artificial epics are taken as role models by students in the secondary stage of primary schools; and if so, to what extent and in which aspects they are taken as role models.A questionnaire which is composed of 50 questions and which is about whether sixth, seventh, and eighth grade students in primary schools take characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s epics as role models has been applied as pre-tests and post-tests in Bulanık Province of Muş city, which constitues the area of the study, in 2010-2011 education year. The questionnaire form used in the study is composed of 4 parts. In the first part, it is aimed to gather the strengths of the character in terms of personality. In the second part, it is aimed to determine the academic and cognitive strengths of the character. In the third part, it is aimed to determine the social strengths of the charater. In the fourth part, it is aimed to determine the pedagogical strengths of the character. Initially, the pre-tests of the survey used in the study have been distributed, and afterwards the artificial epics about the characters have been covered in the lesson. After the end of the lesson, the post-tests have been distributed. The results of the questionnaire have been analysed with the help of SPSS statistics programme and Excel programme.In the result of the study, various determinations about whether the characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s artificial epics are taken as role models by students in the secondary stage of primary schools; and if so, to what extent and in which aspects the characters are taken as role models have been made.Key Words: Fazıl Hüsnü Dağlarca, Artificial Epics, Role and Model
Collections