Show simple item record

dc.contributor.advisorErol, Mehmet
dc.contributor.authorKaya, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:22Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656725
dc.description.abstractBu araştırma Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın yapma destanlarındaki kahramanların ilköğretim II. kademe öğrencileri tarafından model alınıp alınmayacağının, model alınacaksa hangi ölçülerde ve hangi yönlerden model alınıp alınmayacağının tespiti amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma sahasını oluşturan Muş ilinin Bulanık ilçesinde 2010-2011 eğitim- öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın destanlarındaki kahramanları örnek alıp almayacaklarıyla ilgili 50 sorudan oluşan ön test ve son test şeklinde bir anket uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu 4 bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde kahramanın kişilik bakımından güçlü yönleri elde edilmeye çalışılmıştır. II. Bölümde kahramanın akademik ve zihinsel bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. III. Bölümde kahramanın sosyal bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. IV. Bölümde kahramanın eğitsel açıdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anketin önce ön testi dağıtılmış, ardından kahramanlarla ilgili yapma destanlar derste işlenmiştir. Ders bitiminden sonra son test dağıtılmıştır. Anket sonuçları bilgisayarda SPSS istatistik programı ve Excel programı yardımıyla çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fazıl Hüsnü DAĞLARCA'nın yapma destanlarındaki kahramanların model alınıp alınmadığı; model alınacaksa hangi yönlerden model alındığıyla ilgili çeşitli tespitlerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fazıl Hüsnü Dağlarca, Yapma Destanlar, Rol ve Model
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether the characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s artificial epics are taken as role models by students in the secondary stage of primary schools; and if so, to what extent and in which aspects they are taken as role models.A questionnaire which is composed of 50 questions and which is about whether sixth, seventh, and eighth grade students in primary schools take characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s epics as role models has been applied as pre-tests and post-tests in Bulanık Province of Muş city, which constitues the area of the study, in 2010-2011 education year. The questionnaire form used in the study is composed of 4 parts. In the first part, it is aimed to gather the strengths of the character in terms of personality. In the second part, it is aimed to determine the academic and cognitive strengths of the character. In the third part, it is aimed to determine the social strengths of the charater. In the fourth part, it is aimed to determine the pedagogical strengths of the character. Initially, the pre-tests of the survey used in the study have been distributed, and afterwards the artificial epics about the characters have been covered in the lesson. After the end of the lesson, the post-tests have been distributed. The results of the questionnaire have been analysed with the help of SPSS statistics programme and Excel programme.In the result of the study, various determinations about whether the characters in Fazıl Hüsnü Dağlarca?s artificial epics are taken as role models by students in the secondary stage of primary schools; and if so, to what extent and in which aspects the characters are taken as role models have been made.Key Words: Fazıl Hüsnü Dağlarca, Artificial Epics, Role and Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencileri için Fazıl Hüsnü Dağlarca`nın yapma destanlarındaki rol-modellerin eğitsel açıdan incelenmesi: Muş-Bulanık örneği
dc.title.alternativeEducational analysis of role-models in Fazıl Hüsnü Dağlarca's artificial epics for secondary stage of primary school: Instances of Muş-Bulanık
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTurkish legends
dc.subject.ytmDağlarca, Fazıl Hüsnü
dc.subject.ytmEpics
dc.subject.ytmRole
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid442758
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326879
dc.description.pages260
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess