İbrahim Hakkı Erzurumlu`nun eğitim anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dini ve pozitif ilimlere olan vukufiyeti ve mutasavvıf, şair, âlim, arif, anatomist, sosyolog… gibi çok yönlü eğitimci kişiliği ile 18. yüzyılda yaşamış; eğitimle ilgili fikir ve düşünceleri ile kendinden sonraki dönemlere rehberlik yapan Erzurumlu İbrahim Hakkı'nın eğitimci kişiliğini ve eğitimle ilgili düşüncelerini, kendisinin özellikle Marifetname ve Tertib-i Ulûm eserlerinden ve İbrahim Hakkı ile ilgili yapılan akademik çalışmalardan yararlanarak tespit edip, günümüz Türk eğitim sistemi bağlamında taraf olmaksızın doğru-yanlış değerlendirmesine girmeden izah etmeye çalıştık. O'nun görüşlerinden yola çıkarak günümüz eğitim sistemine yönelik birtakım öneriler sunduk. Çalışmamızla, kendi kültür ve medeniyetimizin içinden yetişen bir değer olarak, eğitimci yönü itibari ile İbrahim Hakkı'nın daha çok dikkate alınması gerektiğine dikkat çekmeyi amaçlamaktayız. He lived in the 18th century with his sophisticated of religious and positive sciences and his sophisticated educator personality such as sufis, poet, scholar, anatomist, sociologist; The educator personality of Ibrahim Hakkı Erzurumi who guided his ideas and thoughts about education and the following periods himself and the educational considerations of him by making use of his studies especially about Marifetname and Tertib-i Ulum and İbrahim Hakkı and by using academic studies related to İbrahim Hakkı, we tried to explain it before we entered the right-wrong evaluation. We came out of his views and offered some suggestions for today's education system. With our work, our aim is to draw more attention to the fact that İbrahim Hakkı Erzurumi has to be taken into consideration as a value that grows from within our own culture and civilization because of his educator-oriented way.
Collections