Show simple item record

dc.contributor.advisorTürer, Osman
dc.contributor.authorTekbaş, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:04Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:04Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656574
dc.description.abstractDini ve pozitif ilimlere olan vukufiyeti ve mutasavvıf, şair, âlim, arif, anatomist, sosyolog… gibi çok yönlü eğitimci kişiliği ile 18. yüzyılda yaşamış; eğitimle ilgili fikir ve düşünceleri ile kendinden sonraki dönemlere rehberlik yapan Erzurumlu İbrahim Hakkı'nın eğitimci kişiliğini ve eğitimle ilgili düşüncelerini, kendisinin özellikle Marifetname ve Tertib-i Ulûm eserlerinden ve İbrahim Hakkı ile ilgili yapılan akademik çalışmalardan yararlanarak tespit edip, günümüz Türk eğitim sistemi bağlamında taraf olmaksızın doğru-yanlış değerlendirmesine girmeden izah etmeye çalıştık. O'nun görüşlerinden yola çıkarak günümüz eğitim sistemine yönelik birtakım öneriler sunduk. Çalışmamızla, kendi kültür ve medeniyetimizin içinden yetişen bir değer olarak, eğitimci yönü itibari ile İbrahim Hakkı'nın daha çok dikkate alınması gerektiğine dikkat çekmeyi amaçlamaktayız.
dc.description.abstractHe lived in the 18th century with his sophisticated of religious and positive sciences and his sophisticated educator personality such as sufis, poet, scholar, anatomist, sociologist; The educator personality of Ibrahim Hakkı Erzurumi who guided his ideas and thoughts about education and the following periods himself and the educational considerations of him by making use of his studies especially about Marifetname and Tertib-i Ulum and İbrahim Hakkı and by using academic studies related to İbrahim Hakkı, we tried to explain it before we entered the right-wrong evaluation. We came out of his views and offered some suggestions for today's education system. With our work, our aim is to draw more attention to the fact that İbrahim Hakkı Erzurumi has to be taken into consideration as a value that grows from within our own culture and civilization because of his educator-oriented way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİbrahim Hakkı Erzurumlu`nun eğitim anlayışı
dc.title.alternativeThe understanding of education of İbrahim Hakki Erzurumi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-21
dc.contributor.departmentDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmİbrahim Hakkı Erzurumi
dc.subject.ytmMarifetname
dc.subject.ytmTertib-i ulum
dc.identifier.yokid10176092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524643
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess