Bağlam temelli kavram karikatürlerinin asit-baz konusunun öğretiminde etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 5E öğrenme modeline göre hazırlanan ders planı ile birlikte kullanılan bağlam temelli kavram karikatürlerinin sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersi `Asit-Baz` konusunda öğrencilerin yaşam temelli öğrenme başarılarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yarı deneysel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ve Kilis ilinde 8. sınıfda öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. Yaşam Temelli Başarı Testi, Yaşam Temelli Kavram Karikatürleri ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği kullanılarak elde edilen nicel veriler ANCOVA ile analiz edilmiş, nitel veriler ise kategorilere dönüştürülerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak bağlam temelli kavram karikatürleriyle desteklenmiş 5E öğrenme modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin yaşam temelli başarılarının ve fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerine kıyasla daha fazla arttığı belirlenmiştir. Ayrıca, yaşam temelli kavram karikatürlerinin öğrencilerin asit-baz konusundaki öğrenme ürünlerini günlük yaşamla ilişkilendirme başarılarını, fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerini ve konuyu anlama düzeylerini olumlu şekilde etkilediği belirlenmiştir. In this study, it was aimed to investigate the effects of context based concept cartoons which used with the lesson plan prepared according to the 5E learning model for `Acid-Base` subject of eighth grade science course on the students' context based learning achievements and their motivation level for learning science. The sample of the research, in which semi-experimental design was used, consisted of 70 students who studying in 8th grade in Gaziantep and Kilis in the 2016-2017 academic year. The data of the study were collected by the using Context Based Achievement Test, Context Based Concept Cartoons and Motivation Scale for Science Learning and analyzed by ANCOVA and the qualitative data were evaluated by converting into categories. As a result, it was determined that the context based learning achievements and motivation levels for science learning of the students in the experimental group, in which the 5E learning model supported by context based concept cartoons, increased more than the control group students. In addition, it was determined that context based concept cartoons positively affect the students' achievement in associating learning products about acid-base subject with daily life, their motivation levels for science learning, and their understanding level subject.
Collections