Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkyıldız, Metin
dc.contributor.authorYapici, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-08T08:43:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:43:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656307
dc.description.abstractBu araştırmada, 5E öğrenme modeline göre hazırlanan ders planı ile birlikte kullanılan bağlam temelli kavram karikatürlerinin sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersi `Asit-Baz` konusunda öğrencilerin yaşam temelli öğrenme başarılarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yarı deneysel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ve Kilis ilinde 8. sınıfda öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. Yaşam Temelli Başarı Testi, Yaşam Temelli Kavram Karikatürleri ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği kullanılarak elde edilen nicel veriler ANCOVA ile analiz edilmiş, nitel veriler ise kategorilere dönüştürülerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak bağlam temelli kavram karikatürleriyle desteklenmiş 5E öğrenme modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin yaşam temelli başarılarının ve fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerine kıyasla daha fazla arttığı belirlenmiştir. Ayrıca, yaşam temelli kavram karikatürlerinin öğrencilerin asit-baz konusundaki öğrenme ürünlerini günlük yaşamla ilişkilendirme başarılarını, fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerini ve konuyu anlama düzeylerini olumlu şekilde etkilediği belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the effects of context based concept cartoons which used with the lesson plan prepared according to the 5E learning model for `Acid-Base` subject of eighth grade science course on the students' context based learning achievements and their motivation level for learning science. The sample of the research, in which semi-experimental design was used, consisted of 70 students who studying in 8th grade in Gaziantep and Kilis in the 2016-2017 academic year. The data of the study were collected by the using Context Based Achievement Test, Context Based Concept Cartoons and Motivation Scale for Science Learning and analyzed by ANCOVA and the qualitative data were evaluated by converting into categories. As a result, it was determined that the context based learning achievements and motivation levels for science learning of the students in the experimental group, in which the 5E learning model supported by context based concept cartoons, increased more than the control group students. In addition, it was determined that context based concept cartoons positively affect the students' achievement in associating learning products about acid-base subject with daily life, their motivation levels for science learning, and their understanding level subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBağlam temelli kavram karikatürlerinin asit-baz konusunun öğretiminde etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of effectiveness of context based concept cartoons in teaching acid-base subject
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10217399
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528366
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess