Fen-teknoloji-mühendislik-matematik (FeTeMM) yaklaşımının 6. sınıf madde ve ısı konusunun öğretiminde etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 5E öğrenme modeline göre yürütülen Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM) yaklaşımına dayalı etkinliklerin altıncı sınıf Fen Bilimleri dersi `Madde ve Isı` konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına, kaygı düzeylerine ve FeTeMM alanlarına yönelik algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gömülü karma araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilinde 6. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmaktadır. Madde ve Isı Ünitesi Başarı Testi, Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği, Fen Bilimleri Kaygı Ölçeği ve FeTeMM Algı Ölçeği kullanılarak elde edilen ve normal dağılım göstermeyen nicel veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile ve nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak FeTeMM etkinliklerinin kullanıldığı örneklem grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının, tutumlarının ve kaygı düzeylerinin uygulama öncesine kıyasla istatistiksel olarak anlamlı ölçüde pozitif yönde değiştiği belirlenmiştir. In this study, it was aimed to investigate the effects of activities based on science-technology-engineering-mathematics (STEM) approach which used with the lesson plan prepared according to the 5E learning model for `Matter and Heat` subject of sixth grade science course on the students' academic achievements, their attitudes towards science, their anxiety level for science and their perceptions towards STEM fields. The sample of the research, in which embedded mixed method design was used, consisted of 28 students who studying in 6th grade in Gaziantep in the 2018-2019 academic year. The data of the study were collected by the using Matter and Heat Subject Achievement Test, Attitudes Scale for Science, Science Anxiety Scale, and STEM differences scale. The obtained data which is not normally distributed were analyzed by Wilcoxon Signed Rank test and the qualitative data were evaluated by converting into categories and descriptively. As a result, it was determined that the academic achievements and attitudes levels for science of the students in the significantly increased whereas their anxiety towards science was significantly decreased after STEM activities.
Collections