Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkyıldız, Metin
dc.contributor.authorDeveci Bozkurt, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T08:43:25Z
dc.date.available2021-05-08T08:43:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656259
dc.description.abstractBu araştırmada, 5E öğrenme modeline göre yürütülen Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM) yaklaşımına dayalı etkinliklerin altıncı sınıf Fen Bilimleri dersi `Madde ve Isı` konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına, kaygı düzeylerine ve FeTeMM alanlarına yönelik algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gömülü karma araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilinde 6. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmaktadır. Madde ve Isı Ünitesi Başarı Testi, Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği, Fen Bilimleri Kaygı Ölçeği ve FeTeMM Algı Ölçeği kullanılarak elde edilen ve normal dağılım göstermeyen nicel veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile ve nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak FeTeMM etkinliklerinin kullanıldığı örneklem grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının, tutumlarının ve kaygı düzeylerinin uygulama öncesine kıyasla istatistiksel olarak anlamlı ölçüde pozitif yönde değiştiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the effects of activities based on science-technology-engineering-mathematics (STEM) approach which used with the lesson plan prepared according to the 5E learning model for `Matter and Heat` subject of sixth grade science course on the students' academic achievements, their attitudes towards science, their anxiety level for science and their perceptions towards STEM fields. The sample of the research, in which embedded mixed method design was used, consisted of 28 students who studying in 6th grade in Gaziantep in the 2018-2019 academic year. The data of the study were collected by the using Matter and Heat Subject Achievement Test, Attitudes Scale for Science, Science Anxiety Scale, and STEM differences scale. The obtained data which is not normally distributed were analyzed by Wilcoxon Signed Rank test and the qualitative data were evaluated by converting into categories and descriptively. As a result, it was determined that the academic achievements and attitudes levels for science of the students in the significantly increased whereas their anxiety towards science was significantly decreased after STEM activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen-teknoloji-mühendislik-matematik (FeTeMM) yaklaşımının 6. sınıf madde ve ısı konusunun öğretiminde etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effectiveness of science-technology-engineering-mathematics (STEM) approach in the teaching of 6th grade matter and heat subject
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid10295066
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606816
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess