Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Ali Rıza
dc.contributor.authorTaşçi, Şükran
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:57Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654584
dc.description.abstractÜlkemizde 2007 yılında fizik öğretim programı yenilenmiştir. Programın ne kadar başarılı olacağı, onu uygulayacak kişinin niteliğine, altyapının uygunluğuna ve doğru uygulama şekline bağlıdır. Programın gerçekteki işlerliğinin değerlendirilmesi için bu konularda araştırmalara ihtiyaç vardır.Bu araştırmanın amacı yeni fizik öğretim programına uygun olarak derslerin kuramsal çerçevede nasıl işlenmesi gerektiğini ortaya koyarak bunun pratiğe ne kadar yansıtıldığını gözlemek ve aradaki farkın nelerden kaynaklandığını belirlemektir. Çalışmada özel durum yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Rize merkezde iki meslek lisesinde çalışan dört fizik öğretmeni oluşturmaktadır. 2010 Kasım, Aralık aylarında enerji ünitesi işlendiği sırada toplam 36 ders gözlenmiştir. Öğretmenlerin derslerinde hangi yöntem ve teknikleri kullandıkları gerçek ortamda izlenerek not alınmıştır. Daha sonra yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarla bunların nedeni belirlenmiştir. Elde edilen bulgularda öğretmenlerin yaşam temelli programa bilgi kazanımları açısından tam uydukları, diğer beceri kazanımları ve kullanılan öğretim yöntemleri ve materyalleri bakımından çok az uydukları gözlenmiştir. Bunun nedenleri olarak programın felsefesini iyi anlamadıkları, programı çok iyi incelemedikleri, yaşam temelli öğretim modellerini nasıl uygulayacakları hakkında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları ve hizmet içi seminer ve kursların yetersiz kaldığı, etkinliklerin öğretim için verimli olacağına inanmamaları, zamanın ve öğrenci seviyesinin yetersiz olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda, hizmet içi kursların yeniden yapılandırılıp öğretmenlere özellikle uygulama yaklaşımları konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazandırılabileceği; öğretmenlerin yenilikleri takip etme, materyal bulma ve yardımlaşma bakımından kendi meslektaşlarıyla işbirliği yapabileceği bilişim sitelerini kullanabilecekleri; veli ve öğrencilerin bilinçlendirilebileceği önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: 9. Sınıf Fizik Müfredatı, Kuram (teori), Uygulama (pratik), Fark
dc.description.abstractPhysics curriculum is renewed in 2007 at Turkey. How much this renewed programme would be successfull depends on the appropriateness of the infrastructure, quality of the person who implement it and correct aplication. To evaluate the actual functioning programme, research on these issues are necessary. The aim of this research is observing how much the lessons which is approprate to new physics curriculum are reflected to practise displaying how lessons need to be offered in theoritical frame and determine the source of the difference between theory and practice. Case study is used in this research. Four physics teachers work in two industrial school in central Rize, compose of the sample of the research. 36 lessons were observed while energy unit was offered in November and December, 2010. methods and techniques that the teacher used in real environment was observed and noted. Than the reason of these were determined with semi-structured interviews. İn desired findings teachers fulfilled well in terms of the knowledge outcome of real life-context based programme, but very little on other skill outcome and teaching methods and techniques which were used. The reason of this are determined as not understanding the philosophy of the programme, not exemining the programme, not having adequate knowledge and experience about how applying the models of the real life- context based approach and inadequate inservice seminers and courses, their lack of faith in activities effectiveness for teaching, thoughts about insufficient student levels and time. At the end of the study: that restructured in service courses can bring in experience, skill and knowledge especially about application approaches to teachers, that teachers can use web sites via which they can cooperate with their collegues in terms of following innovations, finding materials and aiding one another making parents and students conscious of programme is suggested.Key words: 9. Grade physics curriculum, The theory , Application (practice), Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFizik öğretim programının uygulanmasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation applications of physics curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid414544
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300418
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess