8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusuyla ilgili yanılgılarını gidermede animasyon destekli kavramsal değişim metinlerinin etkililiğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusuyla ilgili yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram karikatürlerinin ve animasyonlarla desteklenen kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının etkililiğini araştırmaktır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışma, 8. sınıfta öğrenim gören toplam 60 öğrenci ile (30'u deney, 30'u kontrol grubu öğrencisi) yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak iki aşamalı çoktan seçmeli test formunda hazırlanan Asit-Baz Kavram Başarı Testi (ABKBT) ve karikatür-açık uçlu soru formunda hazırlanan Asit-Baz Kavram Karikatür Testi (ABKKT) kullanılmıştır. Öğrenci yanılgılarının giderilmesi için BDÖ animasyonlarıyla desteklenen Kavramsal Değişim Metinleri (KDM) geliştirilmiştir. ABKBT ve ABKKT deney ve kontrol grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde t testinde kullanılmıştır. Çalışmanın başlangıcında benzer başarı düzeyinde olan deney ve kontrol grubu arasında araştırmanın sonunda deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Animasyonlarla desteklenen KDM'ler öğrencilerin yanılgılarını gidermede ve daha bilimsel anlamalara sahip olmalarında oldukça başarılı olmuştur. Ayrıca yanılgıları belirlemek için kullanılan ABKKT'nin ABKBT ile benzer yanılgıları ortaya çıkardığı, bu nedenle ABKKT'nin kavram yanılgılarını belirlemede etkili olarak kullanılabileceği sonucu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlere; Asitler ve Bazlar konusunun öğretiminde ön bilgileri belirlemek için kavram karikatürlerinden, kavram yanılgılarını gidermek içinde animasyonlarla desteklenmiş kavramsal değişim metinlerinden yararlanabilecekleri önerilmiştir. The aim of this study is to investigate the effectiveness of the concept cartoons and the animation-supported-conceptual change texts on the determination and remediation of eight grade students? misconceptions of acids and bases. This is a quasi-experimental research and it was implemented with 60 students (30 students as experimental group, 30 students as control group). Acid-Base Concept Achievement Test (ABCAT) comprising of two-tiered multiple choice items and Acid-Base Concept Cartoon Test (ABCCT) comprising of cartoons and related open ended questions were used to collect data. To remediate students? misconceptions, conceptual change texts including computer animations were developed. ABCAT and ABCCT were applied to the both control and experimental groups as pre- and post- tests. In data analyses, t- test were applied. While there had been statistically no difference between control and experimental groups in terms of achievement and prior knowledge before the instruction, it was observed that there was a significant difference in favor of experimental group after the instruction. It was concluded that animation-supported-CCTs were quite effective for remediating of students? misconceptions and provided students have more scientific understandings. Also, because similar misconceptions about acids and bases were determined by both ABCCT and ABCAT, it was concluded that ABCCT is as successful as ABCAT at revealing students? misconceptions. It is suggested that teachers can use concept cartoons to determine their students? pre-knowledge and animation-supported-conceptual change texts to remediate their misconceptions in the teaching of the acids and bases subject.
Collections