Beden eğitimi öğretmen adayları ile diğer öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve öz-yeterlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü ve diğer bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve yeterlik algısı düzeylerini belirlemek, bu tutumlar ve yeterlik algılarının; öğretmen adaylarının kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu ve yeterlik algılarının yüksek olması eğitim açısından oldukça önemlidir. Çalışmaya, 48'i beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde olmak üzere farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 411 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği' ve `Aday Öğretmenin Kendine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet değişkenine göre; yeterlik algılarının ise algılanan akademik başarı durumu değişkenine göre; beden eğitimi öğretmeni adaylarının yeterlik algılarının da akademik başarı durumu değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca her iki ölçekten elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı da hem tüm öğretmen adayları hem de beden eğitimi öğretmeni adayları için anlamlı bulunmuştur. The aim of this study is to find out perception of efficiency and attitudes of the students towards teaching profession who study in physical education and sport and other faculty of education departments, and furthermore to state by comparing whether these attitudes and perceptions differ according to their personal knowledge. It is quite important for the student teachers of physical education teachers to have high sense of perception of efficiency and good attitudes towards being a teacher. Four hundred and eleven senior students took part in this study voluntarily, forty-eight of whom are physical education and Sport Department students. Data collection instruments of this study were ?Attitude Scale Related to Teaching Profession? and ?The Scale for Efficiency Perception of Nominee Teacher?. These results have been gained at the end of the study; attitudes of nominee teachers towards teaching profession differ according to their gender, and their perception of efficiency differ according to their academic success at school. The efficiency perception of physical education and sport department seniors differ also according to their academic success at school. Moreover, the correlation coefficient between both scales is reasonable for both physical education and sport department and other Faculty of Education seniors.
Collections