Topluma hizmet uygulamaları dersi ile ilgili öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve deneyimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin uygulanması ve yürütülmesiyle ilgili öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının görüş ve beklentilerini belirlemektir. Araştırmada durum çalışması yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Fen Eğitimi, Matematik Eğitimi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitiminden birer tane olmak üzere toplam 4 Yardımcı Doçent Doktor, Sınıf Öğretmenliğinden 3 ve Sosyal Bilgiler Eğitiminden 2 olmak üzere toplam 5 Öğretim Görevlisi ve Matematik Eğitiminden 1 Okutman olmak üzere toplam 10 öğretim elemanı ve Sınıf öğretmenliğinden 64, Fen ve Teknoloji öğretmenliğinden 57, Sosyal Bilgiler 33, Matematik öğretmenliğinden 54 olmak üzere toplam 208 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla, anket ve mülakat kullanılmıştır. Elde edilen veriler frekans ve yüzde hesaplamalarıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretim elemanlarının gurupların azaltılmasına ve kılavuz niteliğinde bir kaynağa ihtiyaç duydukları görülmüştür. Öğretmen adaylarının ise öğretim elemanlarının rehberliğinin artmasına, örnek çalışmalar ve proje aşamalarını içeren bir kaynağın oluşturulmasına ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak, Üniversitede gönüllü öğretim elemanı ve öğretmen adayları birlikte çalıştırılabilecekleri bir Topluma Hizmet Uygulama Merkezinin kurulması gerektiği önersinde bulunulmuştur. The aim of this study is to determine lecturers? and pre-service teachers? views and expectations of conduction and implementation of ?Community Service Practices? course. Within case study research design, a questionnaire and interview protocol were used to collect data. The sample of the study consisted of totally 10 lecturers (4 assistant professor--one each from Science Education, Mathematics Education, Computer and Instructional Technology Education and Social Science Education), 5 lecturers--three from Primary Teacher Education and two from Social Science Education, one from Mathematics Education) and totally 208 pre-service teachers (64 from Primary Teacher Education, 57 from Science and Technology Education, 33 from Social Science Education and 54 from Primary Mathematics Education). In analyzing data, the obtained data were exposed to frequency(f) and percentage(%) calculations. The results showed that lecturers requested a decrease in group number involved in this course and needed a sample guideline. Further, it was found that pre-service teachers required an increase in lecturer guidance and needed a guideline with sample studies and directions of each stage of the project. In light of the results, it is suggested that Community Service Center where volunteer lecturers and pre-service teachers may collaboratively work should be established in university.
Collections