Birleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliğinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi: Trabzon ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, birleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliğini incelemektir. Çalışmada birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenlerin sınıflarında yapılandırmacı yaklaşımı uygulayabilirlik düzeyleri hakkındaki görüşleri, çeşitli değişkenlere bağlı olarak incelenmiştir. Araştırmada ayrıca, birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı uygulayabilme sürecinde ne gibi sorunlarla karşılaştığı konuları da derinlemesine incelenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Trabzon il merkezi ve ilçelerinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 76 Sınıf Öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda anket formu geliştirilerek 76 birleştirilmiş sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma kapsamında ayrıca yarı yapılandırılmış bir mülakat formu geliştirilmiş ve 20 sınıf öğretmeniyle mülakat yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Birleştirilmiş Sınıflarda Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüş Anketi ve Birleştirilmiş Sınıflarda Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına Yönelik Öğretmenler İçin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmış, analizlerde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, Mann Whitney U testi ve Ki-kare testinden yararlanılmıştır. Mülakatlar yoluyla elde edilen nitel veriler ise ?sürekli karşılaştırmalı? metot yoluyla analiz edilerek sunulmuştur.Araştırma sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı öğretim faaliyetlerindeki uygulamalarında ölçme ve değerlendirme süreçlerinde, öğrenci mevcudu ve okuttukları sınıflar açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Araştırmada ayrıca, yapılandırmacı yaklaşımın birleştirilmiş sınıflar için gerekli olduğu, ancak araştırmaya katılan öğretmenlerin yeni öğretim programından yeterince faydalanamadıkları ve yapılandırmacı yaklaşıma göre geliştirilmiş öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasında öğretmenlerin pek çok sorunla karşı karşıya oldukları bulgularına ulaşılmıştır. The main of this study is to investigate applicability of constructivist approach in joint primary classes. In the study, views of joint classes about the level of applying constructivist approaches into their classes are examined on the basis of various variables. In addition, in the study it was attempted to examine the problematic issues faced by teachers during the process of practicing constructivist approach in the joint primary classes.In the study, a descriptive method has been used. The study was carried in 2010-2011 academic year with 76 primary teachers who teach in the joint classes in Trabzon province. In parallel with the aim of the study, a questionnaire has been developed and applied to 76 primary school teachers. In addition, semi-structured interviews with 20 voluntary joint primary class teachers carried out in the study. Teachers? Views on Application of Constructivist Learning Approach in Joint Classes Questionnaire and Semi-Structured Interview Forms were used as means of data collection instruments in the study. The quantitative data was analyzed by employing SPSS 15.0 software. In the analysis, Pearson Moments Correlation co-efficiency, Mann Whitney U Test and Chi-Square tests were utilized. The qualitative data which was collected through semi-structured interviews were analyzed and presented through ?constant comparison method?.The study results indicate that there are meaningful differences in teachers? practices of constructivist approach in their teaching activities in terms of measurement and assessment processes, class size and grade levels variables. In addition, it was found out that the teachers agreed that the utilization of constructivist learning approach was necessary in primary schools, however, it was concluded that teachers of joint classes were not able to utilize new curriculum at adequate level. The results of the study indicate that joint class teachers were face to face various problematic issues while they tried to implement constructivist oriented primary school curriculum.
Collections