?Islahat, tanzimat, meşrutiyet, cumhuriyet ve hürriyet? kavramlarının anlaşılma düzeyleri: 11. sınıf öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 11. Sınıf seviyesindeki öğrencilerin, tarih dersleri içerisinde geçen ?Islahat, Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet ve Hürriyet? kavramlarına ilişkin kavramlarını anlama düzeylerini belirlemeyi ve öğretmenlerin kavram öğretimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır.Bu çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Tarih dersleri içerisindeki, yukarıda belirtilen kavramların öğrenciler tarafından anlaşılma düzeylerini tespit etmek amacıyla bir anket ve öğretmenlerin kavram öğretimine dair görüşlerini belirlemek adına bir mülakat geliştirilmiştir. Anket, seçmeli ve derecelendirme yöntemiyle hazırlanmıştır, mülakat ise açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Hazırlanan bu anket ve mülakat, İzmir İli Buca İlçesinde bulunan üç lisede rastgele yöntemle seçilen toplam 397 öğrenci ve 10 tarih öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayarda SPSS for Windows 15.00 istatistik paket programı ile yapılmıştır ve istatistiksel analizinde yüzde (%) hesaplaması kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin veri sonuçları kavramları anlama seviyelerine göre kategorilere ayrılmıştır.Çalışma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin %71'inin ?meşrutiyet?, %64,7'sinin ?Islahat?, %58,4'ünün ?Cumhuriyet?, %62,7' sinin ?Hürriyet?, % 35,9'unun ?Tanzimat? kavramlarını anlayamadıkları tespit edilmiştir.Ayrıca öğretmenlerin kavram öğretiminin öneminin farkında olmalarına karşın, dersleri geleneksel yöntemle işlemekten vazgeçemedikleri ve kavram öğretimine yeterli önemi vermedikleri tespit edilmiştir. Bunların yanı sıra, okulların kavram öğretiminde kullanılacak materyal konusunda eksik oldukları saptanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin kavramları öğrenmede zorluk yaşadıkları, söz konusu kavramlara ait yanılgılarının bulunduğu ve öğretmenlerin kavram öğretimine dair bilgi eksiklerinin olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Islahat, Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet ve Hürriyet Kavramları, Kavram Öğretimi, Öğretmen Görüşleri. Inthisresearch it wasaimedfortheconcepteducationtoimportance in historylessonfort he studentstohavetheirlevelsunderstandingtoconcepts of ?Reform, Administrative Reform, Constitutional Monarchy, RepublicandFreedom? in thislessonand fort he teachers to their opinion about concept education.Themethots of gualitative and guantitative research was used in this study. It was developed a poll in order to clearupper concepts in history lessons to levels of understood by the students and an interwiew in order to determine fort he teachers to their opinions about concept education.The poll was prepared multi-altarnative and graduated methods, the interview was constiruted from openended guestions. This poll and interwiew were applied to 397 students and 10 history teachers randomly selectedin three highschools in Buca, İzmir. The data elicited through these instruments were analyzed by using SPSS 15 for Windows and it was used to percentile count in statistics analiyzes. Somewhat, the answers given by the students was analysed and categorised into groups showing their level of understanding.In the result of research, it was exposed for students? %71? ?Constitutional Monarchy?, % 64,7? ?Reform?, % 58,4? ?Republic?, %62,7? sinin ?Freedom?, % 35,9? ?Administrative Reform? can?t understand at concepts in the adequate level. Somewhat, it eas fixed fort he teachers to in spite of noticeimportance of concepteducation, don?t claim to process with method of tratational to the lessons and adequate unconsider importance to concept education. Together with this, it was discovered , schools haven?t sufficient material for concept education.In there sult of research, it was fixed fort h students to constrained to concept education, have their misconceptions related to at issue concepts and fot the teachers to have absence of their knowledge about concept education.KeyWords: History Teaching, Reform, Administrative Reform, Constitutional Monarchy, Republic, FreedomConcepts, ConceptTeaching, Opinions of Teacher.
Collections