Zenginleştirilmiş 5E Modeli`nin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal değişimine etkisi: Elektrik akımı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim fen ve teknoloji öğretim programındaki ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi elektrik akımı konusuna yönelik 7. sınıf öğrencilerinin alternatif kavramlarını belirlemek ve zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrencilerin kavramsal değişimine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Zenginleştirilmiş 5E modeli kapsamında, animasyon, simülasyon, çürütücü metin ve çalışma yapraklarını kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Trabzon ili Çarşıbaşı ilçe merkezindeki bir ilköğretim okulunun 7.sınıflarındaki üç farklı şubeden toplam 68 öğrenci oluşturmaktadır. Bu şubelerden birisi rastgele olarak deney grubu (N=23) olarak belirlenirken, diğer gruplar ise kontrol-1 (N=23) ve kontrol-2 (N=22) olarak atanmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışmanın verileri 12 sorudan oluşan iki aşamalı kavram testi ve 13 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış mülakattan elde edilmiştir. Kavram testi bütün gruplara uygulamadan bir hafta önce öntest olarak uygulanırken, aynı test uygulamadan bir hafta sonra sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Kavramsal değişim düzeylerine göre deney ve kontrol gruplarından toplam 6 öğrenci ile de yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Araştırmanın bulguları deney grubunun kavramsal anlamasının kontrol gruplarına göre istatistiksel olarak daha başarılı olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, zenginleştirilmiş 5E modeli 7. sınıf öğrencilerinin elektrik akımıyla ilgili alternatif kavramlarını gidermede başarılı olsa da onları tamamen ortadan kaldıramamıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak, zenginleştirilmiş 5E modelinin diğer fen konularının öğretiminde de uygulanması önerilebilir. The purpose of this study is to elicit grade 7 students? alternative conceptions of `electric current? within `electricity in our life? unit at science and technology curriculum and to investigate effect of enriched 5E model on their conceptual change. In context of the enriched 5E model, animation, simulation, refutational text and worksheet were employed. The sample of the study comprised of 68 grade 7 students from 3 cohort classrooms in a primary school which was located in town of Çarşıbaşı in city of Trabzon. One of these classrooms was randomly assigned as an experimental (N=23) group, the others were devoted to control-1 (N=23) and control-2 (N=22) groups. Within mixed method, the data were collected by means of a two tier conceptual questionnaire with 12 items and a semi-structured interview protocol with 13 principal open-ended questions. The questionnaire was administered as a pre-test one week before the teaching intervention, the same test was re-administered as a post-test one week after the teaching intervention. In according to the level of conceptual changes, the quasi constructed interviews were conducted with 6 grade 7 students (2 from each group).Results of the study indicates that the experimental group statistically outperformed in conceptual comprehension as compared to the control groups. Finally, even though the enriched 5E model was effective in overcoming the grade 7 students? alternative concepts of electricity current, it did not achieve to completely diminish them. In light of the results, it is suggested that the enhanced 5E model should be implemented to teach the other science subjects.
Collections