İlköğretim branş öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonunda bilişim teknolojileri formatör öğretmeninin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim branş öğretmenleri ile aynı okulda görev yapan formatör öğretmenin işbirliğine dayalı olarak, teknolojinin öğrenme sürecine entegrasyonunu sağlamaya yönelik bir süreç oluşturmak ve bu süreçte formatör öğretmenin rollerini incelemektir. Bu işbirliği çerçevesinde öğretmenlerin sınıf içinde donanımsal ve yazılımsal araçları kullanma durumlarında, teknolojiye bakış açılarında, formatör öğretmen ile iletişimlerinde ve sınıf içi öğrenci davranışlarında değişiklik olup olmayacağını tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmada ilköğretim branş öğretmenlerinin sınıf içinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma durumları doğal ortamlarında ayrı ayrı birer durum çalışması olarak incelenmiş, nitel araştırma teknikleri kullanılarak desenlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında nitel araştırmalar için uygun olan gözlem notları ve yarı yapılandırılmış mülakat yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini aynı okulda görev yapan 6 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenler maksimum çeşitlilik yöntemine göre seçilmişlerdir. Araştırmacı, aynı okulda formatör öğretmen olarak görev yapmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmacı, formatör öğretmen kimliği ile öğretmenlerin derslerini gözlemlemiş, elde ettiği veriler doğrultusunda öğretmenlerle işbirliği içinde çeşitli çalışmalar yürütmüştür. Çalışmaların sonunda öğretmenler gözlenmiş ve yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Çalışma üzerinden zaman geçtikten sonra öğretmenler yeniden gözlenmiş ve teknoloji kullanma durumları incelenmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre formatör öğretmenin her öğretmenin teknolojik önbilgi ve becerileri, ihtiyaçları ve talepleri göz önünde bulundurularak yaptığı rehberlik faaliyetlerinin, öğretmenlerin istekli olmaları durumunda öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji entegrasyonunu arttırdığı görülmüştür. The purpose of this study is to establish a process which aims to integrate technology with the learning course and to analyze the role of the formatter teachers, which builds upon the cooperation of the branch teachers in primary education with the formatter teachers working at the same school. With the frame of this cooperation, it is aimed to identify whether there will be any change in the viewpoints of the teachers about the technology and in their communication with formatter teacher and in their attitudes towards the students in class when they need to use the hardware and software equipments.It has been inquired during the study that the use of information and communication technologies by the branch teachers in primary education are respectively case study and it has been shaped with the techniques of qualitative research. In gathering the research data, the researcher has referred to the methods of observation notes and semi-structured interviews which are appropriate for the qualitative research. The sample group of the study consists of 6 teachers working at the same school. The teachers have been selected according to the method of maximum variety. The researcher is working at the same school as a formatter teacher. To gather the data, the researcher has observed the teachers in their classes with her formatter teacher identity and carried out various studies under the light of the data acquired with the cooperation of the teachers. The teachers has been observed and made semi-structured interviews at the end of the research. After some time, the teachers are examined again, and their use of technology is analyzed.According to the results of the study, it is obvious that counseling activities of formatter teachers, which take the teachers? technological foreknowledge and abilities, their needs and demands into account, increases the integration of technology in the process of learning and teaching if the teachers are disposed to make use of it.
Collections