İlköğretim öğretmen adaylarının bilimsel düşünme alışkanlıklarının, sosyobilimsel konular kullanılarak belirlenmesi ve karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, fen bilgisi, sınıf, matematik ve sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyobilimsel konular hakkında yargıda bulunurken, bilimsel düşünme alışkanlıklarını kullanma düzeylerini tespit etmek ve birbirleriyle sınıf ve program bazında karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Dönemi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi, Matematik, Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programlarında öğretim gören her kademeden 100 öğretmen adayı olmak üzere toplam 1600 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Alan taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın verileri 32 sorudan oluşan geçerliliği ve güvenirliği hesaplanmış Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Ölçek maddelerine verilen cevaplar, maddelerin pozitif (1-4) ve negatif (4-1) olmak üzere iki yolla puanlandığı dörtlü likert tipi ölçek kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, üniversite eğitiminin programlara kazandırılmak istenen bilimsel düşünme alışkanlıklarını bilme ve sosyobilimsel konularda karar verirken bunları göz önünde bulundurma gibi davranışları arzu edilen düzeyde kazandırama da eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bilimsel düşünme alışkanlıklarının geliştirilmesi üzerine bir çalışmanın yapılmasının, sosyobilimsel literatüre katkı sağlayacağı önerisinde bulunulmaktadır. The aim of this study is to determine the extent to which primary pre-service teachers use scientific habits of mind in decision-making procedure on socio-scientific issues and to compare their levels with one another in regard to grade and type of programme. The sample consisted of 1600 pre-service teachers from Science, Maths, Elementary and Social Science Teacher Education Programmes (100 pre-service teachers from each grade) at Fatih Faculty of Education, Karadeniz Technical University in the fall semester of 2010-2011 schooling year. Within field survey, the data were obtained from the Scientific Habits of Mind Scale with 32 items whose validity and reliability were confirmed. The responses given the scale items were scored using a four-point likert type scale in according to two types of expected responses, i.e. positive (1-4) and negative (4-1). As a result, it was concluded that university education had some deficiencies getting the pre-service teachers to grasp such intended behaviours as knowing the scientific habits of mind skills and taking them into consideration in decision-making procedure on socio-scientific issues. It is suggested that a study focusing on improving the pre-service teachers? scientific habits of mind will make a significant contribution to the socio-scientific issue literature.
Collections