Bir sosyal ağ ortamı ile desteklenen fizik dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, bir sosyal paylaşım ağı olarak Facebook'un eğitsel kullanımına yönelik lisans öğrencileri ile örnek bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, bu uygulama sürecinde öğrencilerin birbirleriyle, öğretim elemanıyla, dersin içeriğiyle olan etkileşimlerini; bu uygulamanın öğrencilerin ders çalışma sürecine etkilerini incelemektir. Araştırma bir özel durum çalışmasıdır ve katılımcılarını KTÜ, FEFBÖTE, 2. Sınıfta okuyan 44 öğrenci ve öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama kısmı 2010-2011 eğitim öğretim yılı, güz dönemi, Fizik 1 dersinde gerçekleştirilmiştir. Bu ders için öğrencilerden derste işlenen fizik konularıyla ilgili bilgisayar materyalleri hazırlamaları ve bu materyalleri Facebook'ta, uygulama için oluşturulan, ?Bilgisayar Destekli Fizik? grubunda paylaşmaları istenmiştir. Öğrenciler 6 hafta boyunca bu grupta ödevlerini paylaşmış ve birbirlerinin ödevlerine yorumlar yapmıştır. Ayrıca öğretim elemanı da grupta öğrenci ödevleri hakkında yorumlarda bulunmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrenciler için kişisel bilgi formu ve açık uçlu anket, öğretim elemanı ile mülakat ve Bilgisayar Destekli Fizik facebook grubu sayfaları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin nitel analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları, Facebook grubunda öğrenci-öğrenci etkileşiminin oldukça yüksek seviyede olduğunu, uygulamanın öğrenciler arasındaki iletişimi, paylaşımı ve yardımlaşmayı arttırdığını göstermiştir. Facebook grubundaki öğrenci-öğretmen etkileşimi çok fazla olmamakla birlikte, öğrencilerin gerektiğinde öğretim elemanına ulaşmasını ve öğretim elemanından ödevlerle ilgili dönüt almasını kolaylaştırmıştır. Çalışma sonuçları doğrultusunda, araştırmacılara Facebook'un eğitime uyarlanması uygulamalarında, öğrencilerin yararlanma düzeylerine bireysel farklılıkların etkilerinin araştırılması önerilmiştir. Benzer çalışmaların diğer dersler için de denenmesi diğer bir öneridir. In this research, a sample was carried about the Facebook?s educational use as a social network with the licence students. The aim of the research to investigate the interaction of students with each other, lecturer, the lecture?s content and to investigate the effect of this practice to the process of students works. This research is a case study research and the participants are 44 students studying in class 2 in Computer Technology Department in Karadeniz Technical Universty. The practice part of the work was carried out in Physics 1 lecture in Autumn term in 2010-2011 education year. The lecturer wanted the students to prepare computer materials about the Physics topics taught in lessons and to share these materials in the group of ?The Computer-Aided Physics ? in Facebook, as a work. During the six weeks, students share their works in this group and comment on eachother?s works. Personal information form and open-ended quetionnaire for students, interview with The lecturer and ?The Computer-aided Physics? Facebook group pace used as data collection tool. These datas were analysed with qualitative methods. The research results showed the interaction among students in the Facebook grup was in a high level, and this work maked students increase the communication, sharing and helping each other among them. Although the interaction between students and the lecturer wasn?t high in the Facebook group, this research maked students contact with the lecturer easily and get feed back about their works. As the reseach results, it is advised to researchers the effect of the personal differences of students while using Facebook in education. It is also advised to test these practises for the other lessons.
Collections