Yazma uygulamaları ile destekli matematik derslerinin öğrenme ve öğretme boyutlarından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, son yıllarda öğrenme ve değerlendirme amaçlı olarak kullanılan, matematik programlarında da yer almaya başlayan yazma uygulamalarının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine olan katkısının detaylı olarak incelenmesi, uygulama öğretmeninin eğitim-öğretim faaliyetlerindeki rolünde değişiklik olup olmadığının tespiti amaçlanmıştır.Açıklayıcı yazma ve günlük yazma uygulamaları kullanılarak hazırlanan etkinlikler, 7. sınıfta öğrenim gören 37 öğrenciye, 14 hafta boyunca uygulanmıştır. Açıklayıcı yazma uygulamaları her iki ders saatinin son 10-20 dakikasında, günlük yazma uygulamaları ise ev ödevi olarak yaptırılmıştır. Öğrencilere ayrıca matematik tutum ölçeği uygulanmış ve çalışma sonunda mülakat yapılmıştır. Öğretmen ile çalışma süresince günlük tutturulmuş ve ön-son mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda öğrenciler akademik başarı seviyelerine göre beş gruba (çok düşük, düşük, orta, yüksek ve çok yüksek) ayrılarak açıklayıcı yazma uygulamalarına verdikleri cevaplara içerik ve betimsel analiz yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin açıklayıcı yazma uygulamalarına verdikleri cevaplar analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilmiş, aldıkları puanların ortalamaları hesaplanarak yorumlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen verilere betimsel analiz, tutum ölçeğinden elde edilen verilere istatistiksel analiz yapılarak sunulmuştur.Çalışmanın sonuçlarına göre, yazma uygulamalarının öğrencilerin bilişsel gelişimlerine olan katkısı akademik başarı seviyelerine göre farklılık göstermektedir. Yazma uygulamalarının özellikle orta ve civarındaki öğrencilerin bilişsel gelişimine katkı sağladığı belirlenmiştir. Yazma uygulamalarının öğretmene sınıfta neler olup bittiğine dair fazla zaman geçmeden, zengin ve değerli bilgiler verdiği, öğretme faaliyetlerinde ve rolünde değişiklik meydana getirdiği, buna bağlı olarak mesleki gelişimini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. The aim of this study is to examine the effect of writing activities, which have been used recently with the purpose of learning and evaluation and also started to take place in mathematics curriculum, on students? cognitive and affective developments and to determine whether there is a difference in the role of teacher?s in teaching-learning activities.Activities designed by using expository writing and journal writing practices were applied to 37 primary students at 7th grade for 14 weeks. Expository writing practices and journal writing practices were done. Mathematics Attitude Scale was administered to the students and interviews were carried out at the end of the study. Also, teachers were made to keep journals in the course of the study, and pre-post interviews were conducted. At the end of the study, students were divided into five groups based on their level of academic success, and content analysis and descriptive analysis of their responses to the expository writing practices were performed. In addition, students? responses to the expository writing applications were evaluated with rubrics key, and the average of their scores was calculated and interpreted. Descriptive analysis was applied to the data from the interviews, and statistical analysis was applied to the data from the attitude scale.According to the results of the study, contribution of writing practices to students? cognitive development differs according to their level of academic success. It was found that writing practices contributed particularly to the cognitive levels of students who are at medium level and around. It was also found that writing activities provide teacher with rich and valuable information about what happens in the class without delay, and brought about change in teaching activities and thus affect teachers? professional development in a positive way.
Collections