Fen bilgisi öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ve eğitsel bağlamda kullanımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim açısından; etkileşim, işbirliği, aktif katılım, bilgi ve kaynak paylaşımı, eleştirel düşünme gibi önemli getirileri olan sosyal ağların öğrenciler tarafından farklı amaçlarla kullanıldığı görülmektedir. Birçok yönüyle eğitim-öğretime yadsınamaz katkıları olacak bu uygulamaların fen öğretiminde kullanılmasının önemi büyüktür. Dolayısıyla öncelikle ileride bu araçları derslerinde kullanması beklenen Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ve onların öğrencileri olacak ilköğretim öğrencilerinin bu konudaki farkındalıkları tespit edilmelidir. Bu araştırmada, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ve ilköğretim öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarının ve eğitsel kullanımlarının belirlenmesi, bu kullanımların cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyal ağları kullanım sıklığı, sosyal ağlarda geçirilen zaman değişkenlerine bağlı olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında, iki devlet üniversitesindeki Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencileri (N=800) ve Trabzon merkezdeki ilköğretim öğrencileri (N=765) ile yürütülmüştür. Tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler Sosyal Ağları Kullanım Amacı Ölçeği (?=0,767) ve Sosyal Ağları Eğitsel Kullanım Ölçeği (?=0,902) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin sosyal ağları öncelikle sosyal etkileşim, ikinci olarak okul çalışmaları, daha sonra eğlence için kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin sosyal ağ kullanımlarında cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyal ağları kullanım sıklığı ve sosyal ağlarda geçirilen zaman değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Sosyal ağlardan en çok Facebook'ta zaman geçiren öğrenciler bu ortamları ağırlıklı olarak iletişim amaçlı olarak düşünmekte eğitsel kullanımı geri planda tutmaktadırlar. Öğrencilerin her sınıf seviyesinde bu araçların eğitsel kullanılabilirliği konusunda farkındalıkları ise düşüktür. Ayrıca sosyal ağlarda kalma süreleri arttıkça bu araçları, boş zamanı eğitsel anlamda yararlı bir şekilde değerlendirmek yerine vakit öldürmek için kullandıkları görülmektedir. Bu araçlardan eğitsel amaçlı olarak daha fazla yararlanılabilmesi ve eğlence amaçlı kullanımların azaltılabilmesi için her kademedeki öğrencilerin bilinçlendirilmesi gerekir. Social Networks which have benefits like education, interaction, active participation, information and source sharing, thinking critically; used by students for several purposes. In many ways these applications that will make many undeniable contributions to education have great importance in science education. Therefore, firstly the awareness of pre-service teachers who are expected to use these tools at their courses, and primary school students who will be their students, should be primarily detected. In this survey the purposes of the candidate science teachers? and their primary school students? usages of social networks and their educational usages and whether these usages depend on the gender, class level, the frequency of use and spent time at social networks variables or not are aimed to be detected. The study was carried out with Pre-service Science Education Teachers (N=800) at two state universities and primary school students (N=765) in center of the Trabzon in the 2010-2011 academic year. The data gathered were analyzed by percent, frequency, mean, standard deviation, independent t-test and one-way analysis of variance. It has been found that, students principally use social networks for social interaction, followed by school works and entertainment, respectively. It has been determined that there is a statistically significant difference in the students usage of social networks depending on variables such as gender, class level, frequency of use and spent time at social networks. Students, who spend their time mostly on Facebook, use this media chiefly for communication not for education. At each class level, students? awareness for the usage of these tools in education is low. Also, the increase of online time at social networks causes to use these tools for wasting their time, not for education. The students at each level should be told to increase the usage of the tools for educational purposes and to lessen the usage of it for entertainment.
Collections