Öğretmenlerin kişilik özellikleri, kişisel sağlık davranışları ve depresif belirtileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Depresyon çökkün duygu durum, düşük enerji, zayıf konsantrasyon, uyku ve iştahta değişiklik, değersizlik duygusu ya da umutsuzluk ve intihar fikirlerinden bir ya da daha fazlasının görülmesiyle karakterize edilen bir duygu durumdur. Depresyon bir duygu durum, bir belirti ya da sendrom anlamına gelebilir.Bu çalışma öğretmenlerde kişisel sağlık davranışları, kişilik özellikleri ve depresif eğilimler arasındaki ilişkileri incelemektedir. Çalışmanın örneklemini oluşturan 433 öğretmen (Erkek=239, Kadın=194) sosyodemografik değişkenlerden oluşan bilgi toplama formunu, depresif belirtileri ölçen Beck Depresyon Envanterini, kişilik özelliklerini ölçen Eysenck Kişilik Envanterini cevaplamışlardır. Aynı zamanda öğretmenlerin 12 kişisel sağlık davranışı (sigara içme, alkol kullanma, düzenli kahvaltı yapma, uygun uyku düzeni, uygun çalışma temposu, düzenli fiziksel aktivite, uygun stres düzeyi, dengeli beslenme, emniyet kemeri kullanma, güneş kremi kullanma, mobil telefon ve internet kullanma) incelenmiştir.Lojistik regresyon analizi uygun olmayan çalışma temposunun (OR=2.95, %95, CI=1.43-6.08), stresi uygun şekilde yönetememenin (OR = 2.14, %95 CI = 1.12-4.10) emniyet kemeri kullanmamanın (OR=2.59, %95, CI=1.37-4.88) dengeli beslenmemenin (OR=2.31, %95, CI=1.14-2.66) ve düşük dışa dönüklük kişilik özelliği puanlarının (OR=0.67, %95, CI=0.48-0.95) depresif belirtileri açıkladığını göstermiştir. Sonuçlar öğretmenlerin depresif bozukluklarının önlenmesi ve tedavi edilmesi açısından önemli unsurlar içermektedir.Anahtar Sözcükler: Öğretmenler, Kişisel Sağlık Davranışları, Kişilik Özellikleri, Depresif Belirti. Depression is an emotional state characterized by one or more of these symptoms: sad mood, low energy, poor concentration, sleep or appetite changes, feelings of worthlessness or hopelessness, and thoughts of suicide. Depression may signify a mood, a symptom, or a syndrome.This study examines the association between personal health behaviors, personality traits and depressive symptoms among teachers. A sample of 433 teachers (Male=239, Female=194) answered a self-questionnaire including sociodemographic variables, depressive symptoms were measured by the Beck Depression Inventory, Personality traits were measured by the Eysenck Personality Inventory and 12 personal health behaviors (smoking, alcohol consumption, daily consumption of breakfast, appropriate daily duration of sleep, appropriate daily duration of work, regular physical activity, appropriate levels of stress, balanced diet, using seat belt, using sunscreen, using mobile phone and using internet) were also assessed.Logistic regression analysis revealed that inappropriate daily duration of work (OR=2.95, 95%, CI=1.43-6.08), inappropriate stress management (OR = 2.14, 95% CI = 1.12-4.10) not using seat belt (OR=2.59, 95%, CI=1.37-4.88) not balanced diet (OR=2.31, 95%, CI=1.14-2.66) and low extroversion personality scores (OR=0.67, %95, CI=0.48-0.95) predicted depressive symptoms. Results have important implications for prevention and treatment of teacher?s depression disorders.Key Words: Teachers, Personal Health Behaviors, Personality Traits, Depressive Symptoms.
Collections