Farklı branşlarda spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramına göre karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, farklı kulüplerde farklı branşlarda aktif olarak spor yapan 11-18 yaş grubu ve sedanterlerin çoklu zekâ kuramları arasındaki farkı ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklem grubunu; Trabzon' da çeşitli spor kulüplerinde aktif spor yapan; Güreş, Boks, Teak-wondo, Masa tenisi ve Futbolcular ile sedanter gruptan 25'er kişi olmak üzere toplam 150 erkek denekten oluşmaktadır. Ayrıca araştırmanın amacı ile ilgili mevcut bilgiler literatür taraması ile sistematik bir şekilde verilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Saban (2002) tarafından geliştirilen ?Eğitimciler için Çoklu Zekâ alanları Envanteri? kullanılmıştır. Envanter 80 sorudan oluşmaktadır. Sekiz zekâ kuramı ve her zekâ kuramından 10 soru mevcuttur. Ayrıca demografik özelliklere yönelik 16 soruluk bir anket formu kullanılarak çoklu zekâ kuramları ile ilişkilendirilmiştir.Verilerin çözümümde ve yorumlanmasında yüzde ve frekans dağılımları alınmış, Tek yönlü varyans analizi (One way Anova) testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkı belirleyebilmek için Tukey testi kullanılmış ve istatistikî anlamda P<0,05 anlamlılık düzeyi belirlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences) Paket program kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonucunda; değişik spor kulüplerinde çeşitli spor branşlarındaki sporcular ile sedanterlerin mantıksal matematiksel zekâ düzeyleri bakımından istatistikî açıdan anlamlı fark bulunmuştur. Bu farkın sebebini tespit edebilmek için yapılan çoklu karşılaştırma analizi (tukey test) sonucunda; güreş ile Taekwondo (24,68±5,33; 18,92±7,11;p=0,04), boks ile masa tenisi (22,72±9,19; 28,76±6,88;p=0,03) ve taekwondo ile masa tenisi ve spor yapmayanlar (18,92±7,11; 28,76±6,88; 26,12±6,82; p=0,00) arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). The purpose of the research is to identify the difference between the multiple intellegence of people between of the age 11-18 who do sport actively in various clubs and various branches and those who sedentary .The sample of this study is composed 25 people from the wrestling, taek-wondo, table tennis, football and those who have sedantary life style in trabzon . Moreover ,the existed informational bout the purpose of the research are given in systematic way by literal scanning.As adata collectiontoll Multiple Intelligences Inventory for Educators`developed by Saban(2002) is used. Inventory consists of 80 questions. There are 10 questions in each of these 8 intellegence theories. In addition, by using polling form which contains 16 questıons related to demographic features multiple intellengence theory are associated.The ststistical analysis are presented in precentage and fregvency tables. One way Anova test are also used. In order to identify the difference between the groups Tukey test are used and in statistic comprehension P < 0.05 level are gained. In the given assesment and the unity of the calculated worth SPSS (Statistical Package For Social Science) Packet Program are used.As a result of this searc; it is found that there are significant differences beween the groups who participate in sports and the groups who do not participate in sports in means of logical mathematical levels.In the result of this multiple comparison analysis (tukey test) which is made in order to determine this difference; it is found that there is a statistically significant difference (p<0.05) between wrestling and taekwondo (24.68 ± 5.33, 18.92 ± 7.11, p = 0.04), boxing and table tenis (22, 72 ± 9.19, 28.76 ± 6.88, p = 0.03), taekwondo and table tennis and the grups who do nat participate in sports (18.92 ± 7.11, 28.76 ± 6.88, 26.12 ± 6 , 82, p = 0.00).
Collections