Fen öğretiminde çizgi filmlerin etkisi: Kuvveti keşfedelim örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ?Kuvveti Keşfedelim? konusuna yönelik yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeli temel alınarak hazırlanan çizgi filmlerin öğrencilerin akademik başarılarına, kavramsal öğrenmelerine ve duyuşsal alandaki değişimlerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma da yarı deneysel bilimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Trabzon ili Vakfıkebir İlçesinde bulunan Kemaliye İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören toplam 60 öğrenci (30 deney, 30 kontrol) oluşturmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre geliştirilen çizgi filmlerle dersin işlendiği deney grubu ve MEB'in 5E uygulamalarının yer aldığı ders kitaplarıyla dersin işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin ?Kuvveti Keşfedelim? konusunda hazırlanan akademik başarı testi, kavramsal anlama testi ve duyuşsal alan belirleme ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Veri toplama araçları araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Kuvveti Keşfedelim Konusu Başarı Testi (KKBT)'den elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Başarı testi ve kavramsal anlama testinde (KKKAT) gruplar kendi içlerinde karşılaştırılırken bağımlı t-testi, birbirleriyle karşılaştırılırken bağımsız t-testi kullanılmıştır. Deney grubuna uygulanan ön test, son test ve geciktirilmiş son test puanları arasında ilişki varyans analizi(ANOVA) ile analiz edilmiştir. Duyuşsal alan belirleme ölçeğinden elde edilen veriler ise frekans analizi şeklinde değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda, yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre hazırlanan çizgi filmler ve bu materyali destekleyen etkinliklerle dersin işlendiği deney grubunda akademik başarı, kavramsal anlama ve duyuşsal açıdan meydana gelen değişimlerin kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla katkı sağladığı ve deney grubu lehine bir durumun geliştiği gözlenmiştir. Sadece akademik başarının kalıcılığı noktasında her iki grubun da denk olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların paralelinde çizgi filmlerin fende anlaşılması zor olan diğer konularda da kullanılması önerilmektedir. This study aims to research the effect of cartoons which are prepared about the ?let?s explore the force? subject, based on 5E model of constructivist approach on students academic success, conceptual learning and sensory learning levels. In this study, semi-experimental researching method is used. The sampling of the study is composed of 60 students (30 test , 30 control) getting education in 2011-2012 school year, in Kemaliye Primary school in Vakfıkebir, Trabzon. Academic success test, conceptual comprehension test and sensory field identification scale are used as a means of data gathering in this study, in which, test group students got lessons by cartoons developed according to 5E model of constructivist approach, control group students got lessons by textbooks with 5E applications of Ministry of National Education. Data gathering instruments were developed by the researcher. The data from the ?let?s explore the intensity? subject success test were analyzed by SPSS 17.0 package. In success test and conceptual comprehension test , while groups are compared within themselves, dependent t-test was used. when groups are compared with each other, independent t- test was used. The relationship between the scores of pre-test, final test and delayed final test applied on the test group is analyzed by relationship variance analysis (ANOVA). The data obtained from sensory field identification scale is assessed as frequency analysis. At the end of the study, it was observed that, the changes happened on academic success, conceptual comprehension and sensory aspect in test group who were taught by cartoons prepared according to 5E model of constructivist approach brought a better contribution than the control group students and the situation developed in favor of test group. Both groups were found equal only on the permanence of the success aspect. Through the obtained results, it is suggested that cartoons should be used in other subjects of science which are difficult to comprehend.
Collections