Show simple item record

dc.contributor.advisorÖncü, Erman
dc.contributor.authorAlemdağ, Serdar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:25Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654321
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının fiziksel aktiviteye katılım durumu, sosyal görünüş kaygısı ve sosyal öz-yeterlik algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma grubunu, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi bünyesindeki bölümler ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna bağlı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören toplam 2324 (1483 kadın, 840 erkek) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları Anketi?, ?Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği? ve ?Sosyal Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-Testi, bağımsız gruplar için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), sınıflamalı değişkenler arasındaki ilişki için Ki-Kare Testi, ayrıca bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının fiziksel aktiviteye katılım durumunun cinsiyete, okudukları bölümlere, yaşamlarının önemli bir kısmını geçirdikleri yere, ailede sporla ilgilenme durumuna ve yaşanılan çevrede egzersiz yapmaya elverişli alanların olup olmaması durumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygılarının ve sosyal öz-yeterlik algılarının, bütün bağımsız değişkenlerle aralarında anlamlı farklılıkların olduğu görülmektedir. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiye bakıldığında, fiziksel aktiviteye katılım seviyesinin arttıkça sosyal görünüş kaygısının azaldığı, sosyal öz-yeterlik algısının arttığı ve sosyal görünüş kaygısının arttıkça da sosyal öz-yeterlik algısının azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle, öğretmen adaylarının nitelikli bir öğretmen olmalarında etkili olabilecek bazı unsurlara sahip olabilmeleri açısından, fiziksel aktivitelere katılmaları önerilir.Anahtar kelimeler: Beden imgesi, fiziksel aktivite, sosyal öz-yeterlik, sosyal kaygı
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine and specify the relationship between the participation of candidate teachers in physical activity, the anxiety of social aspect, and social self-efficacy according to some variables. 2324 (1483 women, 840 men) students in department of Physical Education and Sport Teaching in the School of Physical Education and Sport and also in other departments of Fatih Education Faculty in Karadeniz Technical University in 2012-2013 acaemic year, participated in this research as an investigation group. ?Personal Information Form?, ?Variation Stages of Exercise Behaviour Questionnaire?, ?Social Aspect Anxiety Scale? and Social Self-efficacy Perception Scale? were employed for data collection. The statistical methods used in this research were descriptive statistics, the independent group one way ANOVA, the independent group t-Test, Chi ?square test and also the correlation and regration analysis for determining the relationship among dependent variations. At the end of the research, it became clear that the students? participation in physical activity varies depending on gender, department, the place that they spend the significant part of their lives, if there is somebody interested in sport in their families, and suitable places for exercise. Moreover, it was found that the anxiety of social aspect and the perception of the self-efficacy have a significant variation in all independent variables. According to the correlation between the dependent variables, it was concluded that as the level of participation in physical activity increases, the anxiety of social aspect decreases and the perception of self efficacy increases; as the anxiety of social aspect increases the perception of social self-efficacy decreases. From the results of this prospective teachers, some of the factors that may have become effective in being a qualified teacher, in terms of participation in physical activity is recommended.Keywords: Body image, physical activity, social self-efficacy, social anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÖğretmen adaylarında fiziksel aktiviteye katılım, sosyal görünüş kaygısı ve sosyal öz-yeterlik ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of participation physical activity, social appearance anxiety and social self-efficacy at the teacher candidate
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmSocial appearance anxiety
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.identifier.yokid10008889
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344496
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess