Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ?Maddenin Tanecikli Yapısı ve Isı? konusunda, REACT öğretim stratejisi esas alınarak bilgisayar destekli olarak yürütülen derslerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışmada ön test ve son test olarak kullanılan başarı testi, çalışma yaprakları ve öğrencilerle yapılan mülakatlar veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bu çalışma,Trabzon ili Akçaabat ilçesindeki Alaittin Akçay İlköğretim Okulu?nda 6. Sınıfta öğrenim gören 63 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin ön bilgilerini yoklamak amacıyla deney grubu (31) ve kontrol grubuna (32) ön test uygulanmıştır. Daha sonra deney grubu öğrencilerine bağlam temelli yaklaşım esas alınarak bilgisayar destekli olarak geliştirilen materyal uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel yöntem uygulanmıştır. Uygulama sonunda her iki gruba da son test uygulanmıştır. Ön - son testten elde edilen veriler, SPSS 13 paket programı ile t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca çalışma sonunda deney grubundan rastgele seçilen 10 öğrenciyle REACT stratejisi esas alınarak bilgisayar destekli yürütülen dersler hakkındaki görüşlerine yönelik mülakatlar yapılmıştır. Mülakatların analizi, öğrencilerin REACT stratejisine göre yürütülen dersleri geleneksel yöntemle yürütülen derslere göre daha eğlenceli, öğretici ve yararlı bulduğunu göstermiştir. Öğrencilerin ders boyunca aktif olmalarının ve tüm aşamalarda kontrolün kendilerinde olmasının öğrencileri motive etmede ve başarı düzeylerini arttırmada önemli katkı sağladığı ön plana çıkmıştır. Hayattaki olaylar esas alınarak belirlenen bağlamların öğretimde kullanılmasının öğrenmeye yardımcı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bağlam Temelli Yaklaşım, REACT Stratejisi, Bilgisayar Destekli Materyal, Maddenin Tanecikli Yapısı ve Isı, Öğrenci Başarısı The aim of this study was to investigate the effects of computer-aided teaching materials based on the REACT strategy in ?Particulate Structure of Material and Heat? topic on students? achievement. A quasi experimental method was used and data were collected through achievement test which was used as pre-test and post-test, worksheets and interviews. The study was carried out with the 6th grade students in Akçaabat Alaittin Akçay Primary School. To determine prior knowledge of the students, a pre-test was applied to the experimental (31) and control (32) groups. Experimental group was taught with computer-aided materials whereas control group was taught with traditional methods. Post-tests were applied to both groups after the courses. Data acquired from pre-and post-tests were analyzed using the SPSS 13 software, by running t-test. Furthermore, randomly selected 10 students were interviewed about their thoughts on the computer-aided courses. Interview results showed that students found the courses delivered with REACT strategy more enjoyable than the courses delivered with traditional methods. Being active throughout the lecture and having control of all stages of learning activities were thought to provide a significant contribution in motivating students and increasing their level of success. It is concluded that using real life situation contexts are helpful in students? learning process.Key Words: Context-based approach, REACT Strategy, Computer-aided Material, Particulate Structure of Material and Heat, Student Success.
Collections