2009-2010 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe giren geometri öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Geometri Dersi 9, 10 ve 11. sınıf öğretim programının genel bir değerlendirmesini yaparak mevcut durumu sergilemek ve öğretmen görüşleri doğrultusunda programda yaşanan sorunları ortaya koymaktır. Bu kapsamda, geometri dersi öğretim programı içerik, kazanımlar, etkinlikler ve ölçme-değerlendirme boyutları ile ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak mülakat ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında 9, 10 ve 11. sınıf geometri dersi öğretim programı, geometri ders kitapları, mülakat kapsamında geometri derslerine giren 7 matematik öğretmeni ve mevcut programın revize çalışmalarına katılan 1 matematik eğitimi uzmanı ile mülakatlar yapılmıştır. Mülakat verilerinin analizinde betimsel ve içerik analizi yapılmış ve NVivo8.0 paket programından yararlanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında ise geometri öğretim programı ve geometri ders kitapları elde edilen veriler program öğeleri dikkate alınarak incelenmiş ve frekans ve yüzde değerleri ile mevcut durum sergilenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin özellikle programın yoğunluğundan ve karmaşıklığından şikâyetçi oldukları, programın uygulanmaya başlamasından bugüne kadar geçen süre içerisinde yeni geometri öğretim programına uyum sağlayamadıkları ve tecrübe edindikleri eski geometri öğretim programına göre ders işledikleri tespit edilmiştir. Bu çalışma, programın başarıya ulaşabilmesi için öğretmenlerin program hakkında detaylı olarak bilgilendirilmesi ihtiyacını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Geometri Öğretim Programı, Program Analiz The purpose of this research is to evaluate 9, 10 and 11th grade geometry curriculum from the view point of geometry teachers and through this way it intended to clarify implementing problems of the curriculum within the actual context. By this way, the curriculum of geometry lesson has been studied with its contents, acquisition, activities and appreciation aspects. In the research, as a means of gathering information, interviewing and document analyze have been used. Within the document analyzing, 9,10 and 11th grade geometry textbooks based in the curriculum and curriculum guide have been scrutinized; within interviewing, 7 Math's teachers who teach geometry and 1 Math's Specialist Trainer who participates in revising studies of current curriculum have been consulted. In the analyze of interview data, descriptive and content analyzes have been done and NVivo 8.0 pack programme has been used. Within document analyzing, geometry curriculum, geometry textbooks and the data that gained have been taken into hand and with frequency and percentage values have been used to show the current situation. At the end of study , it has been determined that teachers are complaint about especially the content and complexity of the programme , that teachers have difficulties in adapting to the new geometry curriculum since the new one has been put into use and that teachers are teaching lessons with the old-fashioned experiences they gained in the past. This study reveals that in order to attain a success of this curriculum, teachers must be provided well with this new curriculum.Key words: Geometry Curriculum, Programme Analyze.
Collections