Psikomotor hareket etkinliklerine katılımın saldırgan davranışlar üzerine etkilerinin anne, baba ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Psikomotor Hareket Etkinliklerine Katılımın Saldırgan Davranışlar Üzerine Etkinliklerinin Anne, Baba ve Öğretmen Görüşleri Açısında İncelenmesiSaldırganlığın tanımını yapmak için iki etmen göz önünde bulundurulmalıdır. Bunlar saldırganlığın kendisi ve saldırganlıkta bulunanın niyettir. Saldırganlık karşıdaki bireye zarar vermek olarak tanımlanmaktadır. Öfke, engellenme, haksızlığa uğrama, eleştirilme, küçümsenme gibi rahatsız edici durumlarda ortaya çıkan bir duygudur. Öfke ile saldırganlık birbirlerine yakın kavramlar olarak düşünülmektedir. Ancak saldırganlık bir davranıştır; öfke ise bir duygudur. Öfkenin kontrol edilemediği durumlarda saldırganlık davranışı ortaya çıkabilir. Bazı durumlarda öfke olmadan da saldırgan davranış ortaya çıkabilir.Toplumların zamanla daha yüksek bir kültür seviyesine ulaşması ile vücut hareketlerinde de belli bir senteze dayandırılan ve vücudun belli yerlerini geliştirmeyi amaçlayan hareketlerin uygulanması beden eğitimi ve spor ile ilgili davranışların insan bedeni ve ruhu arasındaki ilişkileri geliştiren düzeyde yapılmasına araç olmaktadır. Bu hareketler zamanla bilinçli olarak yapılarak eğitici bir nitelik ve değer kazanmaya başlamıştır.Bu çalışmada anaokulu çocuklarının saldırgan davranışlarının etkinliklere katılımları ile ilgisi olup olmadığı araştırılmıştır. Saldırgan davranışlar çocukların cinsiyetine veya spor eğitimine göre değişebilir. Araştırma 50 veliye ve 20 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada çocukların cinsiyetlerine ve etkinlik görme durumlarına göre analizler yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre erkek çocuklar, kız çocuklara göre daha saldırgan bulunmuştur. Ayrıca etkinlik görmeyen çocuklar etkinlik gören çocuklara göre daha saldırgan davranışlar sergilemektedirler.Anahtar Kelimeler: Anaokulu Çocukları, Saldırgan Davranışlar, Etkinlik The psychomotor Act Activities Participation in Aggressive Behavior in Terms of Examination of Mother, Father and Teacher Of the OpinionsTwo factors should be considered to make the definition of aggression. These are aggression and aggression found in the intention. Aggression is defined as harm to the individual partners. Anger, frustration, injustice and exploitation, disturbing cases resulting in a feeling of looking over my shoulder. Anger is thought to be close to each other as aggression with the concepts. But aggression behavior; anger is an emotion. Anger, aggression can acur in cases where the behavior of the control. In some cases, anger, even without the aggressive behavior can occur.Time to reach a higher level of culture of communities with a certain body movements of the body, based on certain actions aimed at improving the synthesis and application of physical education and sports-related behaviors in the human body and spirit is the vehicle to enhance relationships between the levels. These movements over time as an educational quality and value conscious and began to win.In this study, aggressive behavior of children in kindergarten to do with whether or not participation in physical education classes will be investigated. Aggressive behavior may vary depending on children' gender or sports training. 50 parents and 20 teachers applied research. According to their gender and physical education to see the children' analyzes were carried out. According to study male children than female children were more aggressive. In addition, children are not in physical education physical education than children who exhibit aggressive behavior.Key Words: Kindergarten children, Aggressive Behaviors, Activity
Collections